Det är sorgligt hur många farliga produkter som säljs till konsumenter, införandet av CE-märkningen är personsäkerhetens värsta fiende.
Det ser i mina ögon ut som det kretskortet är "lagat" av en hemmakluddare,
visst hade det varit intressant att ta reda på det verkliga isolationsavståndet med tanke på flussmedelsrester och klisterlappar.
Jag ställer mig även väldigt tveksam till RoHS märkningen...
Min första tanke var att det där ser ut som ett barn skulle gjort det. Sedan slog det mig att så är antagligen också fallet. Ruggigt på flera plan således. Bedrövligt! Men den är ju CE-märkt så någon ska ju kunna stå till svars.
Stå till svars har väl ingen gjort oavsett position på den här sidan milenieskiftet. Möjligen presteras nån som får stå och beklaga och beklaga att inte nån enskild avdelning eller person kan anses orsakat olägenheten, men lovar dyrt och heligt att "rutinerna ska ses över".
CE- och RoHS-märkning är numera lika värdelösa kvalitetsmärken som PMPO-effekt och "Vitamininstitutet i Schweiz".
Eftersom det bara sker begränsad kontroll är det fritt fram för denna falskmärkta import. Självklart sparas det i dessa produkter på allt!
Just den senaste bilden tror jag är en skojbild, men kvaliteten i alla avseenden på nätdelar från Kina är minst sagt varierande. Snubben nedan har gjort en bra analys av läget.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.