nGenLog

SA0AND

Well-Known Member
Tyvärr så har nu nGenLog teamet lagt ner detta utmärkta program. Någon som vet hur man kan komma i kontakt med teamet för att få tillgång till källkoden för personligt bruk?
/Roger
PS/Försöker här också då svaren uteblir på Dankas email och i tråden framtidens program/DS
 
Märkligt vad anonyma NgenLog teamet verkar ha varit. Ingen enda som vet något?
Tycker det är tråkigt att jag skall behöva uppfinna "hjulet" själv från grunden när jag bara vill skapa ett program som jag kan skräddarsy och hålla vid liv för mitt eget behov. Är det så att jag får tillgång till öppen kod så kommer jag självklart att låta min egen kod vara öppen för den som vill.
/Roger
PS/Jag kommer aldrig att konvertera till Linux/DS
 
Det kan vara lite kinkigt att flytta ett slutet projekt till öppen kod. De kan i sin tur vara bundna av tredjeparts kod som är kommersiell. Det förutom tid/pengar som de lagt på projektet. Utvecklarna hade nog lagt ut den själva under någon av de öppna licenserna om de hade önskat/kunnat det.

Du är oftast bunden till att släppa derivat av öppen mjukvara, i alla fall om den ligger under GPL.

Om du är slängd i Unix/Posix så kan ju en portering av ett öppenkod projekt från Linux vara något att arbeta vidare på. De brukar ha ganska hög kod kvalite.

Att skriva från scratch ger alltid bästa kontrollen :)
 
Klart

Nu har jag ett egenutvecklat program för loggning, med QRZ sökning, världskarta,
radiostyrning, Dx-cluster, import/export LoTW, eQSL, SSA contest.
Var inte så svårt som jag först trodde.
Alla likheter med nGenLog är bara tillfälliga :)
/Roger

Untitled Document
 
Last edited:
Kul. Släpper du detta som öppen källkod?

Tillfälliga likheter skriver du, så en ny design på gång? ;-)

Eric
 
Tyvärr så har nu nGenLog teamet lagt ner detta utmärkta program. Någon som vet hur man kan komma i kontakt med teamet för att få tillgång till källkoden för personligt bruk?
/Roger
PS/Försöker här också då svaren uteblir på Dankas email och i tråden framtidens program/DS

Liksom loggprogramet innan som dom la ner.
 
Back
Top