Nu skall det sprättas och skruvas! ;)

Var det inte farbror Melker i Saltkråkan som höll i sig i spiskroken?
Kan vara att jag rör ihop barnböckerna å dom roliga figurerna ;) Får ursäkta mig i så fall att det var ett tag sedan jag hade lillkillen i knät för högläsning i dom här klassikerna.

Idag är han snart 16 år, något längre än mig, väger inte lika mycket iofs ;) men tar mig numera i armbrytning. En stark o vältränad idrottskille, skulle jag försöka sätta honom i knät, en puss på kinden, för att läsa saga, ja då skulle jag antagligen löpa risk att få en propp ...

Nåväl, hoppas ingen faller från taket, oavsett vem det var som höll sig i spisekroken ;)

Johan
 
Fick hem denna idag:

IMG_6085a.jpg

Kopplade in den lilla handenheten på den yttre bredbandsantennen, och jösses vad bra FM radio man fick.
Kul att det går att spela lite musik genom dem också.
 
Det har inte jag heller,jag sökte och hittade det här i alla fall:

155,3875–155,5375 MHz: Mobila radiosändare för jord- och skogsbruk samt jakt.
Bärvågsfrekvenser i MHz:155,400-155,425-155,450-155,475-155,500 & 155,525
Högsta effekt: 5 W e.r.p.
Kanaldelning: 25 kHz
Frekvenserna 155,400 155,425 155,450 och 155,475 MHz får inte användas inom svenskt inre vatten och svenskt territorialhav.
Här måste nyckfeltrisse smugit sig in. Förr så var det 155,500 och 155,525 MHz som inte fick användas på Svenskt inre vatten eller Svenskt territorialhav, detta pga att frekvenserna delas med marin VHF kanal L1 och L2. Jag har mejlat detta till PTS, det skall bli intressant att se svaret, vilket jag givetvis återkommer med.
 
Måste berömma kvalitén på dina bilder, SM-Frank! :)

Tackar så mycket för detta!
Även om bilderna är ordentligt nerskalade så är allt kamerans förtjänst.
Så jag kan inte slå mig för mycket på bröstet av stolthet... ;)
Kameran är en Canon EOS 550D
 
Back
Top