Ny anropssignal - SA0FAR

SA0FAR

Active Member
Mycket roligt att klara provet i lördags, vilket jag skrev i klubbstugan på Gålö, söder som Stockholm. Efter provet fick vi en rundvisning i klubbstugan - se bilden från VHF/UHF-rummet.

På vägen hem från provet passade jag på att plocka upp lite leksaker som jag kanske får tid till att sätta upp på jullovet. Annars lägger jag ned mycket tid på renoveringen av min Hammarlund SP-600, vilket jag får mer tid till nu när provet är avklarat.

Jag har precis fått min anropssignal reggad i Callbook - SA0FAR.

Attachments

• IC7300.png
    IC7300.png
    835,7 KB · Views: 55
  • gålö.png
    gålö.png
    977,2 KB · Views: 57
Jättekul, grattis!

Vill du så kan vi ändra ditt inloggningsnamn här till din callsign, det går så klart bra att som idag ha namnet, vilket som.

Grattis, snabbt jobbat, och vilken passande signal. På min tid fick man välja bland fem call på en lista. Roligt när man kan få ett som har lite anknytning till sitt namn eller annat som blir personligt.

Last edited:
Grattis, snabbt jobbat, och vilken passande signal. På min tid fick man välja bland fem call på en lista. Roligt när man kan få ett som har lite anknytning till sitt namn eller annat som blir personligt.
Ja, numera kan man välja själv bland lediga. Dock är alla callsigns fram till SA*CN* upptagna eftersom de tydligen delades ut i bokstavsordning i början.

Back