Ny medlem i Ham

Ullal

New Member
Hejsan, jag är en ny medlem av Ham och vill bara kort presentera mig. Namnet är Ulla och mitt QTH är Gryt strax söder om Norrköping i Östergötland. Jag har en gång i tiden jobbat som radiotelegrafist tillsammans med min man Jan på olika Broströmsbåtar. Efter barnen flugit ut tog jag upp radiointresset igen och blev radioamatör. Detta har jag nu sysslat med i ca 6 år. Jag älskar att köra CW men SSB går oxo bra. Jag är ej så duktig på radioteknik men får mycket hjälp av goda radiovänner samt min man. Min rig är en ICOM 746 som jag köpte begagnad för ett tag sedan. Den är jag mycket nöjd med! Antennen är en loop som är ca 30 meter upp över marken. Jag är mycket road av att sitta och lyssna på kortvågsbanden och hoppa på intressanta QSO:n eller spännande CQ:n. Min dröm är att flera tjejer börjar med radio så att det blir en lagom mix av OM:s och YL:s på banden.
En bra sida för YL:s och nybörjare är www.ladiesontheair.proboards37.com
Mitt arbete är mellanstadielärare på lokala skolan. Även där försöker jag sprida radiointresset genom att ta med radion till skolan och slänga upp en antenn i flaggstången då och då och så kör vi så det ryker...
Jag är medlem av FRO och fått mycket bra utbildningar av dem.
Detta var väl allt från mig så 73 , 88 och 33 fm Ulla SM5XAX
 
Last edited:
Ullal said:
Hejsan, jag är en ny medlem av Ham
--- SNAPP ---

jobbat som radiotelegrafist tillsammans med min man Jan på olika Broströmsbåtar.

Hoppa på intressanta QSO:n eller spännande CQ:n.

Min dröm är att flera tjejer börjar med radio så att det blir en lagom mix av OM:s och YL:s på banden.

Detta var väl allt från mig så 73 , 88 och 33 fm Ulla SM5XAX

Hallå Ulla kul att se dig här också !! Tack för senast !!
ÅÅÅ vad jag tycker om det det kommer mera YL / XYL Vi behöver er !!
Stå på er bara ni har 1000 % Back-Up från mig det vet du !!

Vi hörs på KV eller på alla andra kanaler..

73 88 De SM6XNO
 
Back
Top