Ny transceiver från Kina - FX-9A. Finns på Ebay.

När man läser på några olika forum så är den (som vanligt...) lovande, men inte färdigutvecklad. Någon som efter försening fått sin rig behövde omgående skicka tillbaka den för att få rätt banddplan osv.
Finns mao ingen som helst orsak att skynda. Kolla om ett år, då är den antingen mer färdig eller försvunnen från marknaden... ;)
 
Jo, det har ju funnits ett gäng billiga Kines-QRP riggar före den här, någon saknade WARC banden, någon missade första tecknet när man sände CW osv..

Jag läste för ett litet tag om en kommande Kinesisk QRP-SDR som såg lovande ut, men sen blev det tyst igen.

Jag håller helt med om att man inte ska vara så ivrig, men visst är det ett lockande pris, och OM SDR radion blir verklighet så kan man ju hoppas att den blir bättre med varje mjukvaru-uppgradering, så har dom inte klantat till det totalt på hårdvarusidan så kan den ju bli riktigt bra till slut
 
Ja. givetvis finns det all anledning att vänta. Men det ska bli intressant att läsa omdöme från någon som provar den. Har själv haft en KX-3a som fungerade ganska bra, speciellt med den inbyggda antenn-tunern. Det verkar som inbyggd antenn tuner saknas här. KX-3 har ju cirka 10 W ut och med den var det lite svårt att komma fram genom pile-upen. 50 W hade varit bra men då får man ju släpa med lite större batteri.
 
Ja. givetvis finns det all anledning att vänta. Men det ska bli intressant att läsa omdöme från någon som provar den. Har själv haft en KX-3a som fungerade ganska bra, speciellt med den inbyggda antenn-tunern. Det verkar som inbyggd antenn tuner saknas här. KX-3 har ju cirka 10 W ut och med den var det lite svårt att komma fram genom pile-upen. 50 W hade varit bra men då får man ju släpa med lite större batteri.

Ja fast då är det ju inte en QRP radio längre?

Jag tycker 5W ur min Yaesu FT-817 räcker till, visst man knäcker sällan några pileuper med den, men man får svar...
 
Back
Top