Nya HAM.se - vad vill du förbättra?

Hur ända in i h ändrar jag på mitt användarnamn ?
Hälsningar Harald / SM7AP
Jag gjorde så här:
1. Skapa en bild (PNG eller JPG) med din anropssignal (Arial 18 pt så passar det snyggt på denna sidan).
2. Gå in under "Inställningar - Redigera avatar" och ladda upp bilden.

Då hamnar det under ditt användarnam (titta under "Åke" till vänster i detta inlägg).

Harald, kan du inte skapa en bild själv så hör av dig så kan jag fixa det.

// Åke
 
Last edited:
Artikelrobot

Är det någon som vet varför FORUMET Artikelrobot inte blivit uppdaterat sedan 2011-11-25?:confused:
 
Presentationer bara en tom sida

Hej,

Varför blir det bara en vit tom sida när man försöker att gå in på Presentationer?
Det skall finnas över 200 inlägg men inget kommer upp.

73 Anders
 
Ändra användarnamn

Det är bara till att glömma att kunna ändra. Regga dig på nytt med signalen som användarnamn eller lägga till en signatur.

Tyvärr! :-(

Bevisligen går det att ändra användarnamn. När Hugo stängdes av från forumet så byttes hans signal till Anton Berg i alla inlägg.

Det vore bra om admin kunde fixa en beskrivning hur man går till väga.
 
Ljudfiler/störningar

Kan man bifoga en ljudfil direkt,Är ganska ny på forumet och har inte klarat av det.
Ett störnings-ljudbibliotek kanske där man kan ange vad för produkt som låter på ett speciellt sätt.
Mats SA4BUK
 
Ja det går inte för tillfället att lägga in avatar. Vi får avvakta SYSOP som är meddelad.
 
Skulle gärna vilja ha en Android app för Ham.se. Det fanns en sådan tidigare men den verkar inte vara tillgänglig längre.
 
Bildhantering! Det vore värdefullt om denna modernare version av forum-motor kunde hantera framför allt bilder på ett sätt som är minst lika bra som i den gamla versionen. Som det är nu så är ju möjligheten att infoga en bild i ett inlägg ytterst begränsad och man får istället en bild-länk. I varje fall om man önskar att bilden ska vara av någotsånär acceptabel kvalitet och storlek.

Storleksbegränsningen i bifogade filer till 100kB, känns även den i sammanhanget väldigt snål.

Med nuvarande bildfunktion blir en byggtråd med illustrerande bilder i princip ointressant. Både att skriva och läsa!

73/Lasse
 
Apq
Ja Lasse är duktig, hur tror annars gube (jag) har överlevt?

"Till slut fick jag hjälp av Lars SM3BDZ."

Hälsningar / CIQ
 
Back
Top