Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Problemet kvarstår.Såg att skrivelsen var daterad 2017-02-02. Någon som vet vad som störde?
Ja, det var induktiv överföring på mycket låga frekvenser. Inte radio.Det gamla Svenska ATC systemet var ganska bra på säker överföring.
Jo i dokumentet så beskrivs just användning av WiFi (IEEE 802.11) på 2,4 och 5 GHz ISM-banden.I den länkade presentationen står det bara Wi-Fi utan angivande av frekvens och som jag skrev tidigare används uttrycket ofta lite slarvigt.
Nja, passagerare har ju uppenbarligen skadats för att systemet inte fungerat och därför används det inte längre. Det känns inte som någon vidare bra felhantering. En lagom snabb inbromsning hade kanske varit bättre istället för nödsbroms.Tydligen så fungerar systemet åt rätt håll. Uteblivet besked har medfört nödbroms.
Info om frekvenser inom 5 GHz WiFi-bandet (i större delen av världen) och låg effekt (jämfört med WiFi-användarna i samma band) var det ju du som kom med, inte den länkade presentationen. Den pratar generellt om WiFi för ATP och liknande på 2,4 och 5 GHz.Förresten så bör den länkade presentationen tas med en nypa salt då den friskt och vågat plockat information från olika källor som kanske inte alltid är fullt korrekta
Ja.Så bara för att det här är ett säkerhetssystem så är det OK att det orsakar personskador om det fallerar?
Att någon tyvärr skadar sig i onödan är tråkigt men.Så bara för att det här är ett säkerhetssystem så är det OK att det orsakar personskador om det fallerar?
Som jag skrev innan så finns det vanligtvis varningar som ger föraren möjlighet att bromsa manuellt.Kanske det vore OK för krockkuddarna i en bil att lösa ut direkt om systemet märker av något fel istället för att tända en varningslampa i instrumentpanelen?
Om spåret var fritt ett par hundra meter framåt för 1 sekund sedan så bör det ju vara fritt ett tiotal meter i alla fall 1 sekund senare.