Nya tips frånBlocket och TRADERA

Herregud! :eek:

Det var det värsta jag har sett!
Att folk inte skäms att försöka sälja skit som dom hittat på tippen (eller i hönshuset).
Från början har det dock varit en fin Grundig från slutet på 50-talet eller början på 60-talet.

/ Ingvar
 
Man kan ju fråga sig när antiken var? Var det på 50 talet, eller kanske "senantiken" på 60 talet.
Hur gammal en sak är har nog ganska mycket med ådern på den "antikexpert" som värderar, inte minst erafarenheten om tid i sig som phenomen.

Nej låt mig då istället föreslå något mer åt det nostalgiska hållet, dessa böcker lånades ut åtskilliga gånger, troligen till en och samma lånare på Biblioteket i Hagfors under 60 talet. Till vem? Undertecknad förstås.

Tekno's TV-Teknik Radioteknikerns handbok del 1 och 2 på Tradera.

De
SM4FPD
 
Herregud! :eek:

Det var det värsta jag har sett!
Att folk inte skäms att försöka sälja skit som dom hittat på tippen (eller i hönshuset).
Från början har det dock varit en fin Grundig från slutet på 50-talet eller början på 60-talet.

/ Ingvar

Roligt! Två alternativ kan tänkas:
1. Han har inget som helst begrepp om sakers värde.
2. Han har sluntit på "0"-knappen, mer än en gång.
 
Roligt! Två alternativ kan tänkas:
1. Han har inget som helst begrepp om sakers värde.
2. Han har sluntit på "0"-knappen, mer än en gång.

Jag uppfattar det som att han helt saknar verklighetsförankring, så han har verkligen inget som helst begrepp om sakers värde.
 
Kanske hittar han en likasinnad köpare och båda blir nöjda med affären:rolleyes:

/Emil
 
Sista idioten är inte född ännu!! Finns med andra ord även hopp för mig .............
 
Hej !

Ha ha ha, jag TROR att de flesta av detta forums deltagare förstår att detta är en produkt som är tveksam. I egenskap av väl insatt i hur gårdagens, dagens o morgondagens bilar (i synnerhet Saab) funkar så avfädar jag den som skräp.

Jag kan försäkra er om att OM man "lättvindigt" skulle kunna spara 5% bränsle så vorde det en sensation!
 
Den här saken blir bra att ha nu när solens aktivitet stiger.
Tältlykta Har aldrig använts Orginal Nier. på Tradera. Technica &
Och i tidningar radio TV får vi höra hur hemska saker som skall ske vid komande solfläcksmaximum. Eldistributionsnäten kommer att slås ut, mobitlefonsystemen, tråbunda nät, sjukhuseleketronik, järvägarna böjer sig, vattenkraftverk slås, kortvågen slås ut, radio och TV störningar etc.
Ja det här inlägget handlar kanske mer om varför man inom journalistiken förstorar upp saker så enormt. Eller har dom en och samma text att ta fram så fort solen har gjort någonting?
Någon nyansering om storleken på Solens aktiviter verkar inte finnas, total katastrof eller inget.
Nu ser vi i alla fall en blygsam uppgång i Solaktiviteten och man börjar höra signaler på så höga frekvenser som 21 MHz. DX till och med.
Oavsett det rekommenderar jag fotogenlampan, mycket hög kvalitet, ej att jämföra med de blanka kinesiska som finns i handeln, och mysig att ha i sommar på altan, i tält, utedagar, portabelradio och i radiorummet. Med äkta fotogen får man en härlig lukt av, ja just det gammal lampa. och visst jagar den bort myggor oxo.
Och resevkraftverket är ju utslaget av solens aktiviteter.

de
SM4FPD Roysan
 
Hej !

Jo, en äkta eldhand är ju bra o ha nu när solen fläckar till sig...
De finns att köpa även idag, fotogenlyktan alltså, kostar i häradet 120 spänn o uppåt till ockernivåerna 200:-

Betr. solfläckar o möjliga problem så fick jag en fråga häromdagen, "kommer min nya Saab att ta skada av solen". Först fattade jag inte riktigt vad som menades, men efter en liten stund så gick det upp ett ljus. Svaret blev, nej det är lugnt.
 
Back
Top