Nybakad medlem

Raili

New Member
Hej alla, bäst att göra en liten presentation för att kunna nyttja forumet bättre. Raili heter jag, född i Finland, hitflyttad som 10 åring. Numera 35 år äldre än så. Mina två barn är stora, yngsta snart 18, vilket är förutsättningen för att jag ska "våga" åka iväg på mitt livs andra äventyr i segelbåt över Atlanten; 5 januari till slutet av februari 2006 ombord på Ostindiefararen Götheborg.
Jag har hela livet testat mina egna gränser, och ibland hamnar jag där, vid en gräns som jag inte går över, vänder och testar andra saker i livet.
Till yrket är jag elektriker - i grunden, men arbetar huvudsakligen med högspänning vid Banverket. Världens mest spännande arbete ännu, efter 10 år.
Slutligen, hoppas jag att tillsammans med de 6-7 andra tjejer o killar, lyckas genomföra många intressanta kontakter vid amatörradion ombord på Götheborg.
På bilden utövandes en urgammal japansk svärdskonst, iaido. Japanska kampsporter har varit en av mina huvudsysslor på fritiden i över 20 år. Iaido är det meningen att jag ska undervisa i ombord på Götheborg... men det blir med träsvärd för säkerhets skull. Det gungar ju...
Radioamatör var jag på väg att bli redan på 80-talet. Barn och andra saker kom mellan, men radioteknikkursen hos GSA i Göteborg 1985-86 ledde till ett stort intresse i elektricitetens värld. Därav yrket. När man hade upprop efter intresserade radioamatörembryon från Ostindiska Kompaniet, tänkte jag, att det nog var en knuff att göra ett nytt försök till radiovärlden.
 

Attachments

  • sm04.1.jpg
    21,5 KB · Views: 148
Last edited:
Hoppas er resa blir bra med båten och minnesvärd, och att ni får tid till att få sitta vid radion.
Hälsa Caroline !

73

/Robban & Marie
SM7YGZ & SM7YLZ
 
Back
Top