Nybörjarskola på internet

bastuper

Well-Known Member
Det finns många radioaktiva här i Sverige och övriga världen, men då kom jag och tänka på alla de här äldre radioaktiva personerna, pensionärer t.ex. som hållt på med radio i kanske 30 års tid och kan svara på de flesta frågor om radio, tänk om man skulle få en sådan att starta upp nån typ av internetkurs i radio.

En kurs där man behandlar ett ämne i taget och även sånna som jag som behöver en lite långsammare inlärningsprocess skulle kunna hänga med, med andra ord en skola där man tar ett litet steg i taget och kanske är lite mer ingående i varje ämne.

Jag skulle säkert kunna tänka mig att betala en slant för att få ta del av studiematerialet, och att man även har nån typ av "lärare" man kan snacka med på ett eller annat sätt, gärna där eleven står för ev. samtalskostnad.

Jag har försökt att läsa men det blir så mycket av allt, men att kursa, kanske via youtube t.ex. videoklipp på svenska där man går igenom steg för steg, där skulle man ha massor att lära sig.
 
Hej
Jag har samma problem, men ingen här verkar ha så stort intresse av att hjälpa nykomlingar. Du har ju inte fått något svar på 4 år. Men vi kan ju alltid hoppas.

Hälsningar och lycka till Ole Thronborg SA5BUC
 
Jag tror nog att du kan få svar på frågor här på ham.se, men försök leta svar själv först. T.ex. SSA:s trafikhandbok och bli sändaramatör innehåller en hel del.

Du ställde din fråga 21:05 och 21:17 klagar du på att du inte får svar. 21:23 hade du fått 3 st svar. Rätt ok ändå va?

Eric SA5BKE
 
Hej
Jag bara konstatera att Bastuper skrev sitt inlägg för 2 månader sedan utan att ha fått något svar. Jag ber om ursäkt om det tolkades annorledes. Angående mitt inlägg så klagar jag sannerligen inte då jag har fått många bra tips väldigt snabbt. Men jag förstår samtidigt Bastuper, det är faktiskt inte lätt som nykomling. För mig tog det 1 månad innan jag hittade ham.se tex. Och det är jag självklart glad för.

Internet är ju fullt av information, det är väl det som är problemet. Jag kan bara tala för mig själv och jag kan lova att jag lagt ned minst 60 timmar på att försöka finna information för nybörjare. Man hittar lite här lite där och vissa saker som jag frågade om i mitt tidigare inlägg hittade jag inte alls. Så visst blir det tungt efter många timmars letande. Jag vill ju köra radio inte internet.

Men bortsett från det så känns det bättre och jag känner att jag är på väg.

Tack för tipsen Eric.

Thronborg SA5BUC
 
SA5BUC, om du har nybörjarfrågor så kan du skicka dem direkt till mig via privat meddelande så kanske jag kan hjälpa.

Eric SA5BKE
 
Back
Top