Nykomling i Enskede i Södra Stockholm

sa0bmc

Well-Known Member
HejHej!

Johan heter jag!
Jag tog certet hos Södertörns radiomataörer för ett par månader sen och har nu börjat komma ikapp med hårdvaran efter ett inbrott.

Jag är fördd 75 och startade med PR-Radio på 80-talet.

Nuförtiden bor jag med fru och barn i ett hus i Enskede. För tillfället är jag pappaledig, annars jobbar jag inom fastighetsbranschen.

Hemma kör jag mest 40m/80m och i bilen 2m/70cm.
 
Välkommen i amatörradiovärlden Johan. Jag hoppas att du har lämnat PR-radion för gott och satsar på amatörradio och allt vad det innebär med möjligheter och experiment!

Våga göra fel och fråga om tips och råd, innan du vet ordet av ger du själv råd till andra som "precis" har börjat med amatörradio.

73 de Bjarne/SM7FBJ
 
Välkommen i amatörradiovärlden Johan. Jag hoppas att du har lämnat PR-radion för gott och satsar på amatörradio och allt vad det innebär med möjligheter och experiment!

Våga göra fel och fråga om tips och råd, innan du vet ordet av ger du själv råd till andra som "precis" har börjat med amatörradio.

73 de Bjarne/SM7FBJ

Tack Bjarne!
 
Alltid trevligt att det dyker upp fler amatörer i närområdet.
Också jag har bakgrund i PR-radion och var känd (ökänd)
som "Enskede Mobil" på den tiden det begav sig!

Välkommen!
 
Alltid trevligt att det dyker upp fler amatörer i närområdet.
Också jag har bakgrund i PR-radion och var känd (ökänd)
som "Enskede Mobil" på den tiden det begav sig!

Välkommen!

Jaha! Kul, det var väl 20 år sen jag höll på. Då från Fagersjö...

Roligt om det finns lite grannar som kör. Det verkar vara lite känsligt det här med antenner på taket, haha...
 
Tack!
Nu efter mer än ett halvår har jag fått ok att montera antenner efter många om och men.

Är det fint i helgen åker några pinnar upp för 2m/70cm också.

Är det mycket trafik på 6m i Sthlm?
 
Back
Top