Nykomling :)

Hej alla! Patric från Växjö här.

Precis fått hem material ifrån SSA.se så skall börja plugga i dagarna här.
Intresserad av teknik/elektronik/radio i allmänhet. Hoppas på att kunna utveckla mig socialt samtidigt
som man kan pyssla på med något intressant.

Hoppas jag snart kan byta forumnamn till en fin anropssignal :D

73 de Patric
 
Tack, tack!

Får jag bara ordning på konCEPT(et) så skall det nog gå vägen. Var på gång för cirka 20 år sen typ när jag var ungdom
men omständigheter gjorde att det inte blev av, men nu så! Nu har jag motivationen och relativt ostökigt liv.
(är NPF utrustad) Det stökar till det ibland när inte kablarna är rätt kopplade :D

Tyvärr gick min gamle läromästare SK för omkring 5 år sen, men det fylls jue på med nya kamrater bara man kryper ur sin bubbla.

Sitter i afton med 'läsanvisningarna' till KonCEPT och placerar ut gem/markerar avsnitt mm samtidigt som jag hattar mig igenom.
Man är jue lite studieovan men man blir jue fort varm i kläderna (hoppas jag haha). Tidigare QTH är Borås för min del och SK6LK är min "moderklubb".

Blev nog lite osammanhängade inlägg, hoppas vi hörs på banden.
73 de Patric
 
Kör hårt Patric. Vi bor ju nästgårds... eller nja 10-12 mil emellan, men det finns ju radiovågor som lätt täcker in det avståndet! hihi

73 de SM7SJR, Björn
 
Jag kör så hårt att jag sover med bransläckare under kudden! (för att kunna åtgärda eventuella röktillverkare i hjärnan) :D
Haha närå, menne det rullar på hyfsat fint tack. Jag får jue bara "fel" frågor hela tiden jue på övningsprovet på teknik :( ;)

73 /Patric
 
Back
Top