Jo det här är svårt Bengt, om jag raljerar lite över "det var bättre förr" så är det ibland trist att se utvecklingen och hur det ser ut idag också. Fast ett kan man nog bara konstatera och det är att utvecklingen inte går att stoppa. Hur illa man än må tycka om den och visst finns det ljuspunkter också. Tänker dock inte ta upp det för då fastnar vi i den här tråden för evigt och det är den inte värd. Den började ju med en gräslig plastradio ...
Nä det där var en ful usling till radio, det må jag hålla med om. För att inte tala om hur otroligt opraktiskt det är med menyer på en maskin tänkt för mobil bruk. Såg, när jag forskade lite mer, att man kan ansluta ett PC tangentbord direkt till den för att mata in frekvens etc., blir fint det när man kör bil ... Snacka om att handsfree får en ytterligare mening ... eller var det tvärtom
Jag undrar jag hur dom tänkt? Nåja, i längden så kan vi inte stoppa utvecklingen Bengt, även om lite broms nog vore på sin plats. Men att försöka hålla lite liv i det gamla är nog inte fel heller. Det må jag ge dig helt rätt i.
Nostalgi i lagom portiner behövs nog så att hobbyns rötter bevaras så länge som möjligt. En dag är det nog slut med amatörradion i sin nuvarande form ändå, jag hoppas dock att jag slipper var med då.
Så jo, i slutänden så är vi nog rätt överens du och jag. Min enkla mening är att utveckling ja den får vi vare sig vi vill eller ej, fast bejaka rötterna också, så länge det nu går.
/Johan
Ps. det är väl dina nostalgibyggen och allt annat fint som dykt upp i många trådar sista tiden som påverkar även undertecknad