SM7EQL
Kortvågs- och UKV-tekniker
ESR Resonans nr 1 2011 plus ett komplett artikelregister med start från nr 1 2009 finns nu att ladda ner från Arkivet ESR Resonans - Arkiv
Trevlig läsning
/Bengt
Trevlig läsning
/Bengt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Huggmejseln,den okända plåtsaxen - Årets läsning för mig!
Ett BamseTack till Henrik för den praktiska artikeln som gav mig nya verktyg i byggandet!
Garaget nästa...
QTC kommer att representera föreningens ståndpunkt i det att inflödet av material speglar det som föreningen finner intressant att lyfta upp som kärnverksamhet. Eftersom hobbyn blivit så allmän att snart allt är intressant för någon (vilket i sig inte behöver vara dåligt varken för föreningen eller den enskild medlemmen) så är QTC inte en intressant plattform för mig att skriva i om det som jag finner intresse kring.Men varför inte dessa texter i QTC? Jag skulle bli förvånad om redaktören tackade nej till bidrag. Det är kanske sant att QTC mest handlar om contest och dödsannonser, men den blir ju faktiskt till det som medlammarna gör den till.
Men den absolut viktigaste delen är feedback från läsarna, att man som författare ser att ämnet leder till mer frågor, eller att någon arbetar vidare med en idé etc. Så ditt tack ökar min motivation med 200% att skriva fler artiklar. De artiklar som publicerats i QTC har genom åren bara genererat ett (1) tack.Intressant läsning! Tack!
Det är verkligen på plats att säga tack för det senaste numret av Resonans där jag dock själv inte deltog med någon artikel, men kan ju ändras.
På återläsande