"Nytt" PCB Design program add ladda hem ( fritt )

M0DFI

Well-Known Member
Gent's,

As many of you already know, Farnell have acquired the Eagle PCB design program.
They removed functionality limitations but have now a limitation on how long you can run the program.

However!

RS in the UK have now released DesignSpark for free.

Goto rswww.com and look for the link.

Extensive libraries and I haven't found any limitations yet.

I am seriously considering to leave KiCad now. If I only can get DesignSpark to work 100% in Linux.


Regards

Dan, M0DFI
 
We vill have a lokk Danne...och sen we kommer att decide wheater vi kommer att use it or not......:cool:

Barney
 
Last edited:
We vill have a lokk Danne...och sen we kommer att decide wheater vi kommer att use it or not......:cool:

Barney



:)

Mitt sista fungerande Svenska tangentbord dog i ett akut anfall av Guinnes. Totalt ihop klibbat och gick inte att rensa.

Jag faar spader av att skriva Svenska paa UK tangentbord saa jag foeredrar Engelska.

Jag har ingen Sverige resa planerad foerraen mitten 2011 saa jag faar vael klara mig utan...


//Dan, M0DFI
 
Tangentbord

Skulle du råka köra Windows, så kan du välja mellan olika uppsättningar av tecken för det fysiska tangentbordet (åtminstone i Vista). Kolla i Control Panel > Regional and Language > Keyboards and Languages > Change Keyboards... > General > Add > ...
Sedan gäller det att hitta "language bar" som förmodligen gömmer sig som ett sv/en i "tool bar". Där kan man sedan välja tangentbordsuppsättning allt eftersom.
Man kan även skapa egna uppsättningar och skyffla omkring tecknen dit man vill ha dem med "Microsoft Keyboard Layout Creator" (http://www.microsoft.com/downloads/en/default.aspx).
YMMV

73 de SM6VYF/Arne
 
Jag faar spader av att skriva Svenska paa UK tangentbord saa jag foeredrar Engelska.
//Dan, M0DFI

Skriv som vanligt, strunta i att det inte finns prickar ovanför a, o, osv...
Bokstavskombinationerna är onödiga (tycker jag). :rolleyes:

/ Ingvar
 
Kan vara vanskligt att bara ta bort prickar och ringar.
Jag har ett Ö i mitt namn och i passet stavas det OE.
Tji fick jag när jag skulle hämta ut min E-ticket, men det löste sig efter ett tag.
I USA kostar det 1500 USD att ge felaktiga uppgiter. Huga va dyrt.
 
Back
Top