... och SSA vinglar vidare ...

sm7dlz

Avliden Medlem
Läs följande:

www.vargardaradio.se

klicka på Meddelanden

Snyggt jobbat SSA! Efter 30 år med annonser, gåvor, utställningar, deltagande i olika arrangemang etc.

Någon mer än undertecknad som mår illa av SSAs agerande?? Nävisst ja, SSA är en MYNDIGHET nuförtiden. Då kan man göra som man vill.......

Hasse
SM7DLZ
 
Last edited:
Jag tycker inte att det är så konstigt igentligen. Det finns flera företag som levererar amatörradio utrustning / komponeneter som inte är med på listan. Varför skulle Vårgårda radio särbehandlas? Reklam är inte gratis.

Det verkar som att Vårgårda radio så intresserade av sälja amatörradio längre. Det kan man förstå. Ökad konkurrens, dålig förtjänst och en liten marknad. Antar att dom uteslutande lever på att sälja till företag.
 
Tror inte det handlar om vem man säljer till eller ej. Det SSA KRÄVER är att det räcker INTE att enbart köpa en annonsplats på leverantörssidan, i QTC nr 2 2006 sidan 26, utan du MÅSTE också köpa en annonsplats. Det är väl ganska naturligt att kunden, Vårgårda eller annan annonssör, skall få bestämma hur mycket annonsplats man vill köpa, eller ?
 
Jag syftade på varför Vårgårda inte har annonserat. Jag antar att det är svårt att få lönsamhet i försäljning av amatörradio produkter. Därför vill man kanske inte lägga pengar på reklam om man inte tjänar nåt på det. Fast det är ju svårt att sälja nåt om man inte syns. Av den anledningen undrar jag om dom är intresserade av sälja amatörradio utrustning...

Nåja, det verkar ju lite sniket från SSAs sida om det är så. Annonserar man i tidningen borde man automatiskt hamna på leverantörslistan tycker jag. Men är det samma regler för alla så är det väl inget att gnälla över. Reklam kostar pengar.
 
Rätta mig m jag har fel för mig, men var det inte så att Vårgårda Radio slutade att annonsera i QTC när det dök upp annonser för parallellimportörer, vilket inte föll dem i smaken?
SM6VYF/Arne
 
Back
Top