Odemokratiska särintressen !

sm6nzb

Well-Known Member
Hej, kunde inte låta bli att kopiera detta inlägg från SSA FAQ-reflektor: / 73 Tommy

Hej!
Med tanke på den kritik som på senare tid riktats mot DL7:s
intresse för "odemokratiska särintressen" som morsetelegrafering
och radioteknik, känns det angeläget att kandidater till SSA:s
styrelse obligatoriskt redovisar sin vision av hur amatörradio
bör bedrivas inom föreningens ramar.

God fortsättning och 73,
Kjell, SM6CPI - PB3SM
 
Inte en chans att styrelsen offentligt går ut och uttalar sig. Det har dom inte gjort innan och har dom gjort det så har dom ändrat gällande/publicerade regler utan att för den skull ändra i trycket eller också säger dom att dom haft något möte tidigare som helt kört över nuvarande stadgar. Har för mig att ändra gällande stadgar inte går utan att 2 årsmöten ska godkänna det men bara fixa till något internt beslut så går allt.

Jag är helt för -EQL's linje med att mer teknik och en viss återhållsamhet i liberaliseringen är av godo. F..n finns det något roligare än teknik att läsa i blaskan. Slår test-nissarna med hästlängder.

Jan SM7VVG
 
Hej
Som jag läser det så är det ingen styrelsefråga utan han vill att kandidater skall avslöja om dom har några särintressen typ att dom vill köra CW !

/ 73 Tommy
 
Särintresse CW ,Särintresse Teknik? .FFS
Är det inte så att just Cw och Teknik är grundbultarna till det vi har idag?
Stolta tradiotioner som de flesta av oss vördar högt.

Jag säger all heder åt Bengt sm7eq l mfl som arbetar För vår hobby.
Det är dax att Uppmontera Amatörradion!

Bästa 73

-.-. .-- ....- . ...- . .-.
 
Jag tycker det är fullständigt naturligt att en person som vill
bli vald till en styrelse, ska svara på frågor från medlemmarna
om vad han/hon vill åstadkomma, om han/hon blir vald.

Om man sedan väljer att i frågan kalla det för "särintressen"
tycker jag inte har med saken att göra.

SM7NZB said:
och radioteknik, känns det angeläget att kandidater till SSA:s
styrelse obligatoriskt redovisar sin vision av hur amatörradio
bör bedrivas inom föreningens ramar.
 
Tycker att DL7 sköter sitt jobb som DL utmärkt, finns det någon DL som är mer informativ i sitt distrikt än DL7? Dessutom är han väldigt kunnig och inom många områden.
Att han sen får klagomål från en liten grupp människor som känner sin existens hotade pga av att han vill ha höjda krav så finns det alltid folk o fä med annorlunda åsikter och deras största hot brukar ju angripas mest.

73 Magnus
 
Back
Top