OH får 60m (5MHz) sen tidigare har LA,G & USA när får vi? Samma gäller 70 MHz!

SM0TSC

Well-Known Member
Enl uppgift väntar PTS på agerande från SSA gällande spotfrekvenser i 70 MHz bandet, kanske dax att SSA agerar gällande 60m oxå som verkar vara ett ytterligt band för inrikes samband (se NRRL´s hemsida) Nu har även OH fått tillgång http://www.qrz.com/cgi-bin/ikonboard.cgi?act=ST&f=3&t=55560

Sedan tidigare har ju även OZ,S5,9A & G 70 Mhz hur långt har SSA kommit i diskussion med PTS gällande detta, sista bud jag hört där är att PTS väntar på förslag om ev spotfrekvenser från SSA

//SM0TSC
 
I mitt föra inlägg fick jag svaret som nedan,
så man kanske inte förstod vad PTS menade ?
Att dom väntar .

Anders -2ECL har inte bemödat sig att svara mig och andra .

Hej,

SSA hade ett möte med PTS på försommaren (det fanns ett referat i QTC) och bland annat diskuterades möjligheten till 70MHz. I princip är bandet ganska fullt men PTS har uppmanat SSA att komma med förslag på ett par frekvenser och lämnat öppet för fortsatta diskussioner kring en eventuell tilldelning av några kanaler om det visar sig att det finns några som är lediga. Det är Anders/SM2ECL (sektionsledare VHF) som har hand om detta.

Sigge/SM5KUX


73 ' Sven-Åke
 
Det är ju det jag menar!

sm7nnj said:
I mitt föra inlägg fick jag svaret som nedan,
så man kanske inte förstod vad PTS menade ?
Att dom väntar .

Anders -2ECL har inte bemödat sig att svara mig och andra .

Hej,

SSA hade ett möte med PTS på försommaren (det fanns ett referat i QTC) och bland annat diskuterades möjligheten till 70MHz. I princip är bandet ganska fullt men PTS har uppmanat SSA att komma med förslag på ett par frekvenser och lämnat öppet för fortsatta diskussioner kring en eventuell tilldelning av några kanaler om det visar sig att det finns några som är lediga. Det är Anders/SM2ECL (sektionsledare VHF) som har hand om detta.

Sigge/SM5KUX


73 ' Sven-Åke

Men det kanske har med SSA's totala tystnad & avsaknad av nyheter på deras hemsida att göra. Det kan ju bara bli bättre nu när vi ska få ny ordförande samt har nya webredaktörer. Jag tycker rapportering gällande områdesbevakning är obefintlig på hemsidan. Det händer ju massor som den funktionären skulle kunna rapportera

//SM0TSC
 
Lite märkligt när man tänker efter, en liknelse:
Inom byalaget jag är aktiv inom har vi en hemsida där vi presenterar en arbetsplan för verksamheten för varje år med en målsättning, mm.
Men hur hittar man motsvarande på SSA's hemsida, t.ex. gällande 70 Mhz och andra nya band ? Vilka jobbar med vad, vilka är målen, vilka ambitioner har har man att uppnå vissa mål, och hur långt har man kommit ?
Vore trevligt att hitta ngn konkret "sammanställning" om pågående verksamhet, målsättning och aktuellt läge på SSA's hemsida, utan att behöva läsa delar av det här & där (forum inkluderat).
 
sm0gjk said:
Lite märkligt när man tänker efter, en liknelse:
Inom byalaget jag är aktiv inom har vi en hemsida där vi presenterar en arbetsplan för verksamheten för varje år med en målsättning, mm.
Men hur hittar man motsvarande på SSA's hemsida, t.ex. gällande 70 Mhz och andra nya band ? Vilka jobbar med vad, vilka är målen, vilka ambitioner har har man att uppnå vissa mål, och hur långt har man kommit ?
Vore trevligt att hitta ngn konkret "sammanställning" om pågående verksamhet, målsättning och aktuellt läge på SSA's hemsida, utan att behöva läsa delar av det här & där (forum inkluderat).

Ännu mer lustigt är att detta forum inte är på ssa´s hemsida där det borde vara! Men de vill kanske inte ha konstruktiv kritik. Vi får hoppas det blir bättre nu når det är nya "webreadaktörer" ska ta & ringa dem så får vi se hur landet ligger

73 de SM0TSC
 
Back
Top