Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad jag har förstått är kalibrering ett viktigt steg för att få korrekta resultat. Är det besvärligt att kalibrera rätt?
Om man köper från Wimo så följer det med ett kalibreringskit. Appropå GHz så ska det släppas en 'extender' som gör minivna pro användbar upp till 1,5 GHz. Släpps senare i höst och kostnad mellan 200 och 300 euro.
Eric SA5BKE
Har du någon länk till appsen så man kan kolla på den?
73 de SM0LRU/Kenta
Hos tillverkaren hittar man lite info och appen, du måste först patcha mjukvaran i VNA'n sen går det fint att köra med androidappen
Miniradiosolutions Website
Nu när jag kört instrumentet ett tag och trimmat ett antal antenner och svept baluner har jag konstaterat att BT-modulen i VNA'n inte är särskilt kräsen utan den pratar snällt med de tre olika BT-modulerna jag provat + den i min androidtelefon.
I mjukvaran så har jag hittat en liten bugg som tar sig uttryck genom att inte ändra frekvensområde när jag matar in ett nytt, lösningen är att klicka på "clear" för att den skall byta gränsfrekvenser, no big deal men ändå.
Funkar VNA:n med PC även om man patchat med Androidfirmware?