ON4KST nere?

SM0RCL

Well-Known Member
Försöker komma in på ON4KST chatten med både klientprogramvara och surfa in på sidan. Ingen server hittas, är det någon som vet något om chattens status?

Eller så krånglade tydligen min ADSL-router :(


73 de Kai
 
Last edited:
Försöker komma in på ON4KST chatten med både klientprogramvara och surfa in på sidan. Ingen server hittas, är det någon som vet något om chattens status?

Eller så krånglade tydligen min ADSL-router :(


73 de Kai

Funkar här

//Johan
 
Det var var väl tur att både ADSL och ON4KST funkade... Hur sjutton klarade vi att köra VHF/UHF innan dessa livsviktiga hjälpmedel fanns? :D
 
Det gick alldeles utmärkt. Inklusive random MS med VIC-64 som telegrafist och pulsbreddmodulerad bandspelare för att sakta ner CW lite lagom ;)

Det är snarare MUF-map och PropMap som jag använder mig av i MMMonVHF-programvaran. Plus att chatten är en riktigt bra indikator för konditioner. Dock så kör jag nästan inga sked, bara random. Det blir lite roligare då ;)

73 de Kai

PS: Ska skriva på för optofiber. Ser 1Gb Internet framför mig :)


Det var var väl tur att både ADSL och ON4KST funkade... Hur sjutton klarade vi att köra VHF/UHF innan dessa livsviktiga hjälpmedel fanns? :D
 
Jo, håller med dig Kai

Random är litet mer tillfredsställelse.

Funderar på att komma igång litet på högre frekvenser också härifrån, men har inget dröm-QTH västerut. Måste upp med antennerna rejält för att övervinna stigningen åt det hållet samt söderut. Mot norr och öst är det fri horisont i princip.

Det gick alldeles utmärkt. Inklusive random MS med VIC-64 som telegrafist och pulsbreddmodulerad bandspelare för att sakta ner CW lite lagom ;)

Det är snarare MUF-map och PropMap som jag använder mig av i MMMonVHF-programvaran. Plus att chatten är en riktigt bra indikator för konditioner. Dock så kör jag nästan inga sked, bara random. Det blir lite roligare då ;)

73 de Kai

PS: Ska skriva på för optofiber. Ser 1Gb Internet framför mig :)
 
Back
Top