Original Hiland Power Supply Module

SM0YDO

Well-Known Member
Att bygga ett diy nätagregat 0 30 V 2mA 3 A power supply modulen finns som byggsats
på ebay och kostar ungefär 100 kr att köpa och sen så är det bara att kompletera
med mätare eller display låda trafo etc.

mvh Lasse sm0ydo
 
Trafo hittade man sk0qo loppis Tramo 24 V 4 A för en hundring ny , mätare Kyoritsu har man också
låda är beställd ifrån England dom gör fina lådor där och den är på väg och 10 k 10 varvpotar behövs
för ström och spännings inställning men det går att hitta på autema elektronik för typ 60 kr st.

mvh Lasse sm0ydo
 
Det finns en variant med en Led modul med dubbla displayer för både ström och spännings mätning
som passar till nätaggregatets max ström och och max spänning men jag tänker använda mig
av mina vridspoleinstrument trotts att det är mera jobb att få dom på plats med håltagning
med hålsåg och dom små hålen som måste borras och mätas till.

sm0ydo
 
Köpte mig två dubbeldisplayer på ebay med led och mätområde 0 till 33 V och 0 till 3A mätområde så nu
håller jag på och listar ut på hur man kopplar upp den och den ena kontakten har tre tunna tampar
med en gul en svart och en röd svart och röd är spänningsmatning men den gula är det den som
man mäter med eller ?

Dom två lite tjockare röda och svarta ser ut att vara för ström mätning så den är nog bara att lägga i serie
med utgången ifrån Hiland nätaggregats kortet tror jag.

mvh Lasse sm0ydo
 
Så det mesta går att hitta för en billig pening på ebay utom trafon som är surplus ifrån Tramo
men den ser ut att vara en standard trafo som redan finns i Tramos sortiment vad den nu kostar egentligen
men den bar jag hem ifrån loppisen så där sparade jag in på frakten.
 
Last edited:
Back
Top