Patrik tittar in

Truckman

Member
Hej allihopa.

Liten presentation, varför inte. Jag började min radio bana som många andra på 27MHz, jag tror om jag inte miss minner mig att jag var runt 10 år, när min mor köpte 2 stycken AM radio från tyskland. Sedan dess var jag fast i radio.
Eftersom åren gick så blev jag till slut radioamatör. Och ung som jag var på den tiden gjorde man sina misstag. Men man växer och lär sig eftersom.

Jag jobbade många år med reparationer av mobiltelefoner och komradio i Göteborg. Tills en dag när våran VD skulle lägga ner service. Och en vecka in på uppsägningstiden så ringde Star Cruises och undrade om jag ville ha ett jobb. Javisst sa jag. Och 2 veckor senare kom flygbiljetter till Malaysia. Jag fick åka till Port klang på STCW kurs. Efter en vecka där blev det att åka till Hongkong och mönstra på Star Pisces. Jag tillbringade nära 4 underbara år där. Och träffade där också min fru Li Ni som numera endast bär sitt engelska namn Pinky.

Jag bytte bolag för ett tag sedan och jobbar numera i ett bolag som heter Seabourn, och jag sitter med i nybyggnads site teamet på Seabourne Odyssey. Som i denna stund byggs i Genua på T.Mariotti ship yard. Seabourn Odyssey Blog – Luxury Cruises
Jag ska givetvis försöka bli QRV på HF från fartyget när vi seglar.
På hemma fronten ska jag upp med en mast. Jag har inrett ett liten stuga till radioshack.
 
Last edited:
Back
Top