Paypal

JOL

Active Member
Fick ett litet meddelande från Paypal när jag skickat en betalning till en QSL-manager EC6DX för 7Z1OO:

---------------------------------------------------------------------------

Ditt PayPal-konto är tillfälligt begränsat.

Hej xxxx!

PayPal arbetar aktivt med att följa internationella regleringsskyldigheter. Som en del av våra lagstadgade skyldigheter granskar vi regelbundet information och betalningar i PayPal-systemet. Under en av dessa granskningar upptäckte vi ett problem med en nyligen genomförd transaktion.

För att lösa efterlevnadsfrågan snabbt ber PayPal dig att skicka följande information via e-post till compliancetransactions@paypal.com:

Den februari 19, 2021 skickade du en betalning () på beloppet €4.74 för, "I had a QSO 2021-02-20 06:35 7Z1OO 20m 14 075 FT8 LL56 Saudi Arabia Ahmed Al Binali and would like a QSL sent."

Skicka in följande information:

• Födelsedatum för Ahmed Al Binali.

Din betalning har reserverats tills problemet är löst. Den här reservationen kan inte tas bort förrän PayPal har fått den efterfrågade informationen som gör det möjligt för oss att se till att vi uppfyller våra lagstadgade skyldigheter.

Om du vill skicka den här informationen kan du även gå till Problemhanteringscenter. Om du vill komma till Problemhanteringscenter loggar du in på ditt konto och klickar på "Hjälp" högst upp på valfri sida och sedan på "Problemhanteringscenter". Se till att alla dokument som du skickar till oss är läsbara eftersom vi inte kan ta emot ofullständiga dokument.

Tack för att du snabbt hjälper oss att lösa det här problemet. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter.

Med vänlig hälsning,
Rabel
PayPal Compliance-avdelning.

----------------------------------------------------------------------

Världen har blivit alltmer konstig. Svarade att jag inte har för avsikt att fråga om Ahmeds födelsedatum utan bad dem att ta bort betalningen. Såg
att det faktiskt var möjligt med eQSL via USA (!)
 
Jo tack, lagarna som skall förhindra penningtvätt ställer till mycket besvär.

EUR 4.74 skulle ju kunna finansiera en hel statskupp.
 
PayPal...
Jag har ett och annat att säga om dem själv... Make till krångel i bland, oftast vid skitsaker som kortbyte eller epostadresser.
Får du samma problem om du kört via IBAN, alltså vanlig banköverföring?
 
Aldrig provat banköverföring i det avseendet, så det kan jag inte svara på. EC6DX använder paypal eller sedlar i brev enligt qrz.com.
 
Back
Top