Presentation av SA6BQZ

SA6BQZ

New Member
Hej,

Lite info om SA6BQZ:

QTH: Grötö i Göteborgs norra skärgård, numera känt som "Mia på Grötö" ;)
Namn: Gunnar Bulukin
Ålder: 66 år

Radioamatör: Nja det vill jag inte kalla mig för egentligen men har ett stort intresse av allt som har med teknik att göra.
Håller på med installation av kortvåg, satelittelefon navigationsdatorer ombord på våra medlemsbåtar i Jorden Runt Seglar Klubben JRSK | JRSK / Startsida. Vissa icke medlemmar hamnar ibland i den gruppen också ;)

Driver Winlinknoden SK6PS sedan en månad tillbaka. Frekvenslista finns på www.winlink.org
Till noden finns följande utrustning:
Dator, IC-7200, Dragon Pactor 4 modem, Diamond WD330 antenn.

Själv använder jag en IC-706MKIIG, AH4, avisolerade akterstag, dator med Winmore samt testar med ett Pactor 3 men bara ombord på min båt, Vågspel, och då oftast för att ladda ner gribfiler mm för att veta vad det kanske kommer att bli för väder, oftast fel men roligt att kunna göra det.
Inte speciellt aktiv på SSB men lyssnar en del när stunder gives.

Dålig på att läsa manualer, ingen CW kunskap :)

73 de SA6BQZ Gunnar
 
Hej Gunnar, roligt att se dig även på detta forum!

Här kan man lära mycket om teknik! Använd gärna den utmärkta sökfunktionen, och tveka inte att ställa frågor. Medlemmarnas kunnande och vilja att bidra är mycket stort. Jag är dock inte själv så aktiv.

Världsomsegling såväl med båt som radio passar dig, det förstår jag. " Vågspel" är oxo ett passande namn för en äventyrares fartyg.

Jag har själv en IC-706MKIIG som jag vintertid fjärrstyr från boendet i Sthlm, annars är det Roslagens Famn som gäller. Med diverse prylar.

Ha det så bra / Curt Gustavsson, fd Harvpinnen.
 
Hej Curt, åren går och intressena växlar men havet blir alltid det största intresset för mig, kul att kunna kombinera detta med teknikdelen också :)
 
Back
Top