Problem med amatörer!

Status
Not open for further replies.

khumo

Member
Eftersom det verkar vara svårt för några amatörer att förstå vad som gäller på detta forum, så är det på tiden att de stängs ute för all framtid.
Se bara vad som hände med forumet APU.se det stängdes ned pga att SM5WPT och SM6WXA förfalskade inlägg, kallade folk för en massa otrevliga saker, och styrde med värsta diktatorsfasonerna.
Är det så vi vill ha det här på Ham.se? :confused:
 
Nej!

Här på ham.se skall alla kunna skriva om hobbyn utan att riskera bli nedvärderade eller på annat sätt bli smutskastade.

Meningen med forum är att vi skall kunna umgås, trots långa geografiska avstånd, med varandra. Ungefär som när vi träffas på klubbar och privat hemma. Inte fasen uppför vi oss illa då. Samma sak här. Jag begriper inte varför djävulen far i vissa så fort man hamnar bakom tangentbordet.

Det finns alltså regler för hur man skall uppföra sig i detta forumet. Och den som inte klarar av att följa reglerna åker ut. Först en kortare period och om man tots det inte förstår vad som gäller kan man bli avstängd för alltid.

73 de Uffe
sm7sek
 
Lägg ner alla forum för då kanske det blir lite lungt...


En som är lite trött på allt Tjafs här & där.

73 Thomas
 
SMØWQT said:
Lägg ner alla forum för då kanske det blir lite lungt...


En som är lite trött på allt Tjafs här & där.

73 Thomas

Det är ju alltid en viss prominent s.k medlem i en s.k amatör/pr-förening som ständigt testar gränserna av någon outgrundlig anledning!
 
Naturligtvis skall man inte lägga ner några forum. Vilken absurd tanke. Givet att det endast är ett mycket litet fåtal "amatörer" som provocerar fram reaktioner från andra vore det bättre om dessa "amatörer" blev avstängda för alltid i de forum där man har regler som dessa "amatörer" bevisligen inte bryr sig det bittersta om ifall reglerna finns eller inte. När väl dessa "amatörer" blivit kastade ut i kylan försvinner problemet.

Hasse DLZ
 
Har QTC Forum redan avlidit? Det verkar så... Har man tagit WQT´s råd ad notam?

Hasse DLZ
 
SM7SEK said:
Nej!

Här på ham.se skall alla kunna skriva om hobbyn utan att riskera bli nedvärderade eller på annat sätt bli smutskastade.

Meningen med forum är att vi skall kunna umgås, trots långa geografiska avstånd, med varandra. Ungefär som när vi träffas på klubbar och privat hemma. Inte fasen uppför vi oss illa då. Samma sak här. Jag begriper inte varför djävulen far i vissa så fort man hamnar bakom tangentbordet.

Det finns alltså regler för hur man skall uppföra sig i detta forumet. Och den som inte klarar av att följa reglerna åker ut. Först en kortare period och om man tots det inte förstår vad som gäller kan man bli avstängd för alltid.

73 de Uffe
sm7sek


Tillåter du bara vissa att skriva vad de vill????
 
SM6WXA/Janne said:
Vad mycket snack om inget, det hela är ju barnsligt.
SM6WXA det var ju konstigt att du tycker det!
Annars så är ju det din bästa gren, dvs att skriva en massa om ingenting.
Eftersom du inte kan åstakomma något positivt på detta forum, utan bara skapar oreda, så vore det bättre att du höll dig härifrån.
P.s du skulle ha stannat på 27Mhz :cool:
 
SM6WXA/Janne said:
Tillåter du bara vissa att skriva vad de vill????

Javisst!

Jag är ju moderator! Visste du inte det?
Stör det dig finns det ju andra forum!

Uffe
 
SM6WXA/Janne said:
Tillåter du bara vissa att skriva vad de vill????

Med tanke på vad du och din gode vän 5WPT har "tillåtit" på de forum där ni varit moderatorer så är vi många som inte förstår vad du menar. Prinsessan på ärten??

Hasse DLZ
 
SM6WXA/Janne said:
Vad menar du med att se till så att SM5WQT`s forum blev avstängt, var det kul SM7DLZ?????

Ursäkta, har du snömos innanför pannbenet wxa? Förstår du inget av vad du läser?
Ni torskade på regelbrott, inget annat. Studera Proboards supportforum så kanske det går upp ett ljus...nåja.
 
Kollade upp varför QTC forum blev avstängt.

Violation section 3c - Språket måste vara Engelska.

Kollar man upp varför så står det om Californiska lagar och för att de ska kunna hålla koll på vad som skrivs så är det Engelska som gäller.
De gör random checks här å där så det behöver inte vara någon som anmält QTC forum.

Magnus
 
Det är inte SM5WPT`s forum jag menar, "gänget" har även stängt av SM0WQT`s forum. Läs vad jag skriver NetSurfer, det är skillnad på SM5WPT och SM0WQT.
Vad har du innanför pannbenet???

Janne WXA
 
SM6WET/8S6T said:
Kollade upp varför QTC forum blev avstängt.

Violation section 3c - Språket måste vara Engelska.

Kollar man upp varför så står det om Californiska lagar och för att de ska kunna hålla koll på vad som skrivs så är det Engelska som gäller.
De gör random checks här å där så det behöver inte vara någon som anmält QTC forum.

Magnus


Varför försvarar du "gänget" är du medlem?

Janne WXA
 
SM6WXA/Janne said:
Det är inte SM5WPT`s forum jag menar, "gänget" har även stängt av SM0WQT`s forum. Läs vad jag skriver NetSurfer, det är skillnad på SM5WPT och SM0WQT.
Vad har du innanför pannbenet???

Janne WXA

Ja, du skrev SM5WQT så det blev en liten mix av allt tror jag.
Värst vad många forum som drabbas av stängning. Vad är den
gemensamma nämnaren? :confused:

Du skrev "även", vad har vem "fått" stängt?
 
Nu lägger vi av

Lika bra att lägga av med detta ämne, annars låser väl SM7SEK Uffe. Lycka till med er smutskastning av seriösa amatörer, ni är bra på det.

Janne WXA
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top