Problem med att få IC7600 att fungera med WSJT-X v2.0.1 FT8

SM0PRZ

Active Member
Har installerat programmet och ser trafiken i vattenfallet och på band activity. När jag sänder så kommer det inte ut någon effekt. Ja att radion sänder ut effekt på den frekvensen i övriga moden har jag kontrollerat. GIssar att det är någon inställning jag missat i radion. Alla settings i programmet verkar stämma överens med de som jag kan se på olika youtube klipp.
Är det någon här som har en lösning är är mycket tacksam!!

73 de SM0PRZ Leffe
 
Kör du USB ljud ? Antar det. Har du valt USB-D på riggen ? Och valt DATA MOD USB ? Ställt in USB MOD Level till nåt lämpligt ?
 
Tackar för svaret! Radion ställer om till USB ljud automatiskt när jag startar programmet. Har satt USB på rätt nivå som jag fick något tidigare tips om så Ja den biten borde det vara check på...
 
Nu får jag väl visa hur dum jag är men vad har ljudet med uteffekten att göra?? Var snäll och förklara!
 
Oavsett om jag justerar volymen går det inte ut någon effekt vad jag kan se... Måste väl då vara något annat... Någon som har några tankar???
 
Noterade till slut att jag inte hade CODEC valt i ljud in/utgångarna. Med det valet så fungerar både 7600 till en dator och 9100 till en annan äldre dator! Stort tack för tipsen och hjälpen här! Nu körs det FT8 så det gnistrar om trådantennerna.. ;-)

73 de SM0PRZ
 
Back
Top