Prototypkort?

SA3AZK

Well-Known Member
Hej alla
Är det någon som har en bra källa för prototypkort typ stripline?

Visst det går att etsa själv, men jag är lite lat. När jag ska testa något så skulle jag bara vilja plocka fram ett kort och börja labba.
 
Hej alla
Är det någon som har en bra källa för prototypkort typ stripline?

Visst det går att etsa själv, men jag är lite lat. När jag ska testa något så skulle jag bara vilja plocka fram ett kort och börja labba.
Exempel på labbövning?
En 50 ohm bana från höger till vänster med färdig sma-anslutning och med jordplan även på översidan på kortet eller?
 
Exempel på labbövning?
En 50 ohm bana från höger till vänster med färdig sma-anslutning och med jordplan även på översidan på kortet eller?
Ja typ så.
Skulle det finnas någon prototypyta utanför jordplanet på ovansidan med lite random paddar för diverse övningar så gör det inget.
 
Hej alla
Är det någon som har en bra källa för prototypkort typ stripline?

Visst det går att etsa själv, men jag är lite lat. När jag ska testa något så skulle jag bara vilja plocka fram ett kort och börja labba.
Mittåt, den rätta benämningen är ju microstrip.
Stripline har ju ledaren inbäddad med jordpan på bägge sidor, och det gör labbandet lite mer utmanande :)
stripline1_pic.png
microstrip1_pic.png
 
Inget i stil med https://www.tradera.com/item/302069/443003274/experiment-labbkort
Du söker ? :)
Har inget själv, men tänkte visa annonsen ifall

/Sa7PGB
Nja. Något mer RF vänligt siktade jag nog på. "Veroboard" kan funka för relativt låga frekvenser, men på VHF och upp blir det snabbt sämre.
Mera nåt i stil med det här.
s-l1600.jpg
Bilden kommer från någon som säljer på ebäj, men dom är ganska dyra och säljs bara styckevis.

Kanske finns det intresse att cadda ihop något och skicka en större gemensam beställning för att få ett rimligt pris?
 
Back
Top