PTS Möte i Augusti?

SM6AFV

New Member
Har förstått att SSA skall ha (har haft) ett möte med PTS för diskussioner.

1. Finns någon agenda/handlingsplan för detta möte?
2. Om den finns varför har den inte presenterats i QTC eller på detta forum.
3. Våra synpunkter som skickas in har väl sammaställts?
4. Hur har VHF/UHF/Mikrovåg amatörernas intressen tagits tillvara utan deltagande av
VHF/UHF/Mikrovågs managers?

5. Har SSA remisssvar på PTS frekvensplanremiss (2007) presenterats i QTC eller på detta forum?
6. Om inte. Varför?

/Jens, SM6AFV
 
Tyvärr har informationen från SSA i dessa ärenden varit extremt knapphändig :(

Det jag vet är följande.

- Mötets datum var den 22:e augusti.
- VUSHF-funktionärer lär ha varit delaktiga både i skrivandet av remiss, samt i mötet med PTS.

Detta kommer från den information som gavs på SSA:s HQ-nät den 2:e augusti. Efter det datumet har mig veterligen ingen ny information om dessa ämnen givits.

Övrig info:

- Remissen skulle ha varit PTS tillhanda senast den 13:e augusti (PTS - Remiss av undantagsföreskrifter - 3 juni 2008)
- SSA:s svar på förra årets remiss kan läsas på http://www.ssa.se/iaru/documents/Remissvar Er Referens 07-1828.pdf

73 de Lars, sm6rpz
 
I QTC nr9 som kom idag finns i stort sett samma information som gavs på HQ-nätet den 2:e augusti. Dock med tillägget att "Utfallet från detta möte kan du läsa om på ssa.se och diskutera på VHF-sidorna i vårt medlemsforum."

Jag kan dock i skrivande stund (28 augusti) inte hitta något på vare sig ssa.se eller i medlemsforumet om detta, men det kanske kommer... ?

73 de Lars, sm6rpz
 
Back
Top