Publisher

SM7FBJ

Radiotelegrafist och halvdansk
Jag hade Picture Publisher 97 för windows 98/XP i min gamla dator. Det programmet fungerar inte i Windows 7-miljö(64-bitar)

Någon som har en ide om var man kan hämta hem ett program som kan hantera sk pub-filer och fungerar i Windows 7-miljö? Jag testade Picture Publisher 10, men det gick inte alls...:eek:
 
Ett alternativ är att köra en Windows XP som en virtuell maskin och köra med Publisher där.
Har du kvar installations CD på XP och Publisher så skall det inte vara några problem.
Som Virtualicerings program kan jag rekommendera Oracle VirtualBox. Det är gratis och fungerar väl.
 
Ok Harry, jag har hört talas om den virtuella miljön. Jag hade svårt att få min gamla printer att fungera, men det löste sig när 3 filer skrevs in i systemet.

Det fungerar också med office 2010 där publisher finns med, men då får man ju inte frontpage (office 2000) som jag använder till hemsidan. Det löser sig nog, bara jag hittar ett enkelt sätt, helst utan den virtuella miljön, men tack iaf!
 
Ersättaren för Frontpage heter Sharepoint designer.
Den finns för gratis nerladdning hos Microsoft.

Örjan 7PXS
 
Hej

Har du provat att köra det i kompatibilitetsläge för Win98 eller XP. Tror att du har valet
om du högerklickar på startfilen. Har Vista på min dator här men tror det ser likadant ut i Win7.

73 Peter
 
Tack för tipset Örjan...det tog mig 10 minuter att ladda ner ett HTML redigeringsprogram!

Jag sökte efter ett program som kan öppna *.pub-filer

jag avinstallerar detta program igen....
 
Last edited:
Så...jag frågar på nytt: Vet någon om ett program som kan öppna pub-filer som det gamla picture publisher 97 kunde hantera?

Detta fina program fungerar inte i Windows 7, och jag vill inte köra nåt i en virtuell XP-miljö i min PC.
 
Jo jag var fullt medveten om att det var ett html program. Och jag skrev ju oxo att det var ersättaren för Frontpage. Min tanke var att du skulle kunna använda Office 2010 precis som du skrev där Publisher ingår. Och då även kunna redigera websidor som du annars saknade i office 2010.

Örjan
 
... jag vill inte köra nåt i en virtuell XP-miljö i min PC.
Vad har du emot det? På mitt jobb använder 3-4 personer Virtual PC med Windows XP i Windows XP på sina datorer för att slippa besväret med två separata datorer och en bildskärmsväxel på varje arbetsplats. På så sätt kan de också enkelt växla mellan sessionerna på en och samma samma bildskärm. De är mycket nöjda med lösningen!

Virtual XP fungerar ännu bättre på Windows 7 Professional och Ultimate.

/ Göstha
 
Ok Örjan, jag tror att det kommer att lösa sig ändå.
Göstha, den virtuella funktionen fungerar bra i Windows 7 Professional, dock inte i Home premium som jag har, annars var tanken väldigt bra.
 
Last edited:
... Göstha, den virtuella funktionen fungerar bra i Windows 7 Professional, dock inte i Home premium som jag har, annars var tanken väldigt bra.
Själv tänker jag uppgradera min hemdator från Vista Home Premium 64 till Windows 7 Pro eller Ultimate av just den anledningen. Men å andra sidan är jag rätt "petig" som yrkesman sedan hösten 1978 ;)

/ Göstha
 
Back
Top