QRP klubb / förening

sm0xpj

New Member
Hej alla glada
Tänkte höra om det är någon som känner till omdet finns någon svensk QRP klubb eller förening?
Håller på en del med QRP och det skulle vara roligt att bolla teorier och byggen med andra.

73 de SM0XPJ, Jonas
 
sm0xpj said:
Hej alla glada
Tänkte höra om det är någon som känner till omdet finns någon svensk QRP klubb eller förening?
Håller på en del med QRP och det skulle vara roligt att bolla teorier och byggen med andra.

73 de SM0XPJ, Jonas

Drar upp en gammal tråd... :) vet inte alls om det finns någon.. men varför inte skapa en själv.. :)

/Mattias
 
SCAG (Scandinavian CW Activity Group) har väl en QRP-avdelning har jag för mig. Jag vet dock inte hur aktiv den klubben är. Det kanske finns någon här på forumet som kan svara på det?

Jag är själv intresserad av att komma igång med ett QRP-bygge så om det finns Svenska hams som pysslar med sånt så vore det kul att komma i kontakt med dessa personer.

/Mikael
 
Hej! Ja, SCAG är nog det närmaste man kan komma. Föreningen finns kvar, men QRP-aktiviteten
är väl inte så där enormt levande. Det skulle vi dock kunna ändra på. På http://www.scag.se finns mer info i alla fall. Jag vet också att Tibble Radioamatörer - SK0PT - har en levande självbyggverksamhet, kika på http://radio.thulesius.se/sk0pt/ Jag är själv intresserad av att bygga och köra QRP, så tanken på någon verksamhet i Stockholm har också föresvävat mig... 73 de Anders SM0HPL
 
Jodå, jag är för QRP.. och gärna i Stockholmsområdet, har man en QRP rigg (FT-817) så skall den väll oxo användas för det.. :)
 
Här har ni en till med QRP-intresset. Jag fastnade för det redan från början.
Att köra DX med en "super-duper-kilowatt"-anläggning är ju ingen sport. Men att överhuvudtaget lyckas med ett QSO med en enkel pryl på någon watt, eller mindre. Det ger en speciell känsla.
Jag har dock aldrig ägt någon fabrikstillverkad QRP-rig, och kommer aldrig att göra det.....

Skulle det bildas någon Svensk QRP-klubb, så räkna med mig som medlem.
 
Hej alla glada
Tänkte höra om det är någon som känner till omdet finns någon svensk QRP klubb eller förening?
Håller på en del med QRP och det skulle vara roligt att bolla teorier och byggen med andra.

73 de SM0XPJ, Jonas

Uppsala radioklubb har en avdelning som brinner för qrp, du är välkommen in.
Vi funderar på en samlad organisation för qrp-ers i Svea rike, Svenska QRP gruppen.
Gratis anslutning med hemsida (blog) och forum att dela info genom.:) Kolla vår hemsida snart... Uppsala Radioklubb - SK5DB
De SM5MEK Janne
PS Kom på UPPSALA MÖTE den 5-6 juni 2010.
 
svaret på din bön?

Det har idag, på SSA:s hemsida, just anmälts en QRP-förening.
fixar jag bara antenner(?) (centrala Stockholm) så ska jag dra
igång min HW-7.
Det lovar jag!
 
Back
Top