QSL till icke SSA medlemmar !

sm6nzb

Well-Known Member
De som inte är medlemmar i SSA får inte QSL distribuerade av SSA.

Om en icke-medlem kör massor av QSO och ger upphov till en stor mängd
QSL-kort som måste hanteras, märkas med att signalen inte är medlem och returneras,
då måste det finnas en gräns där det blir billigare/enklare att helt enkelt göra honom/henne
till medlem och slippa märkandet/returnerandet.

Vad jag förstår så finns det några få som får stora mängder utan att vara medlemmar...

Var går gränsen ?

/ Tommy SM6NZB
 
Vederbörande "storfräsare" kanske inte vill vara medlem i föreningen. Han kan av principella skäl inte vara medlem eftersom han anser att SSA:s policy inte stämmer med hans åsikt om hur amatörradion skall definieras.

Personligen betalar jag GÄRNA en avgift om jag SLIPPER vara medlem i SSA. Förutsatt att jag då kan använda mig av QSL-service. Denna avgift/kostnad skall då enbart basera sig på vad det kostar att använda servicen. Delar jag inte föreningens policy samt är helt ointresserad av QTC varför skall jag då vara tvungen att betala för detta?

Hasse DLZ
 
Det är väl på grund av detta tvång som SSA kan få in pengar för tidningen samt svulstig organisation. Övriga tvångsåtgärder inkl bl.a påtvingad medlemsskap i föreningen om man vill utnyttja bl.a specialsignaler etc. Motsvarande ansökan hos PTS innehåller inga sådana krav.

Risken om SSA släpper sina "kabeltv-paket" är väl att föreningen får återgå till normal föreningsstandard.

Jan SM7VVG
 
Back
Top