QTC bortskänkes 1975-2012

sm7aac

Member
Hej ALLA

Städar för ev flytt och mina QTC tar för stor plats och samlar bara damm hos mig.BORTSÄNKES med damm

Avhämtas ev på plats hos mig i Malmö annars blir det pappersinsamling

SM7AAC Claes
 
Jag nappade på ett liknande erbjudande när jag var nybliven radioamatör, fast på ännu fler årgångar.

Jag läste nog i snitt en om dagen, det gav mig en otrolig insikt i hur det var på den svartvita tiden.

Jag hoppas att någon nappar på ditt erbjudande, om inte kanske någon nystartad radioklubb vill utöka sitt bibliotek.
 
Ja det finns 3 svartvita årgångar i samlingen med en hel del info som kanske inte beskrivs på nätet
Jag låter finnas kvar veckan ut tills söndag 13/10 sen åker dom i tunnan.

SM7AAC Claes
 
Synd att det är så långt till Malmö, annars hade jag gladeligen hämtat dom.
Aja, hoppas nån får nytta av dom..
 
Förtvivla inte Mikael,finns kanske någon närmre dig som har dom som dammsamlare.
Att INTE alla har tillgång till PDF-årgångarna som medlem i SSA kan jag inte förstå.
I ett samhälle som vurmar för naturen till höger o vänster hade det varit ren vinst för oss alla att få det digitalt.
Detta blev visserligen off topic men jag kunde inte låta bli,finns nog en diskussion på annat ställe

med dammiga hälsningar till alla Claes
 
CEM du får ärva min samling om du vill.

Efter senaste flytten bor dom i garaget
 
Jasså Gustav Du har också en dammsamling? Jag hämtar dom vid tillfälle då, tack.


Förresten, är det inte lika bra jag tar allt du har i garaget? ;)
 
Ja det är ändå mest skräp i mitt garage, antennerna och masten ligger ute i carporten.

Du är välkommen att svänga förbi och plocka upp tidningar och eventuellt övriga grejor du hittar som du behöver :D
 
Hej ALLA

Tackar så mycket för visat intresse

Kristoffer SA7AZQ tar över mina QTC med damm

Återstår PDF-format som idag redan finns men ack så få som har tillgång till Någon som vet mer om detta???

med vanliga hälsningar Claes SM7AAC
 
Det är nog bara senare årgångar som är producerade med teknik som möjliggör PDF utmatning som SSA har som PDF och som går att lägga ut
på hemsidan.
För äldre årgångar krävs att någon skannar in varje tidning och producerar en PDF fil.
 
Kan inte vara omöjligt Lars att åstadkomma i digital form men.......

Desvärre för Kristoffer har mina flyttgubbar städat bort alla kartongerna med QTC och tidningarna har hamnat i åiervinningscentralen

Kristoffer SA7AZQ har jag meddelat så jag hoppas det finns fler som kanske har möjligheter att dela med sig till honom


med vanliga hälsningar Claes SM7AAC
 
Back
Top