QTH locator för pocket pc

Richline

Member
Har läst tidigare inlägg där det efterlyses program för att ta fram locator ruta för
pocket pc. Perfekt vid portabeltest där man behöver få fram locator rutan när man är ute i "buschen". Istället för att släpa på en GPS & en laptop för att ta fram det så är det ju helt perfekt med en liten pocket pc med gps funktion.

De tidigare inläggen angående detta är några år gamla, men det kanske fortfarande kan vara intressant att installera detta program för den intresserade.

Programet är på spanska, men det är inga som helst problem med att förstå funktionen!
Har testat detta på en Qtek S100, och det är inga problem! Det fungerar helt perfekt.
Man kan ta fram locator ruta från Long/lat informationen och tvärtom, dvs knappa in locator rutan och du får long/lat i displayen.

Här hittar du länken till detta program:
Pocket Locator by dxzone.com

Hoppas det är någon som kommer att ha användning av detta suveränt enkla program!

MVH

Richard - SM2TOS
 
Last edited:
Är det bara min GPS-navigator som kan visa lokator direkt på Maidenheadformat?
Jag trodde det var standard, om man letar i menyerna...

73!
Jonas/SM5PHU
 
Är det bara min GPS-navigator som kan visa lokator direkt på Maidenheadformat?
Jag trodde det var standard, om man letar i menyerna...

73!
Jonas/SM5PHU

Och vad har du för GPS då? Det kan vara rätt intressant i sammanhanget.
 
Jag har en Garmin GPS 76.
Jag även sett en (ännu) enklare handhållen navigator från Garmin med visning av Maidenhead-lokator.
Det är länge sedan nu, och jag har inte lagt modellbeteckingen på minnet.

73!
Jonas/SM5PHU
 
Där ser man. Det har jag inte tänkt på att det ens skulle finnas i en GPS.
Jag kollade precis, och min Garmin Colorado 300 har den möjligheten, men min Magellan Meridian Platinum har det inte.
 
Ja, visst är det kul med NMEA och Bluetooth, men man behöver ju inte gå över ån efter vatten...
Det verkar som att Garmin över lag har detta i sina navigatorer?

73!
Jonas/SM5PHU
 
Back
Top