Qth locator och Pocket PC

SM3LBN

Member
Jag har en tid sökt på nätet efter en programvara som kan visa qth locatorn på min
GPS försedda Pocket PC. Har inte lyckat hitta ett enda program. Någon som har nått tips ?
 
hmm, såg nån som sålde GPS som visade locator, tror det var SRS i Karlstad, kolla med dom, de kanske vet mer.
73 Magnus
 
Jo jag vet att GPS'ar visar Lokatorn, men jag vill helst använda Pocket PC'n som redan har en CF GPS
Då slipper jag köpa ytterligare en GPS
73 Håkan LBN
 
SM3LBN said:
Jag har en tid sökt på nätet efter en programvara som kan visa qth locatorn på min
GPS försedda Pocket PC. Har inte lyckat hitta ett enda program. Någon som har nått tips ?

Hej Håkan!

Har du kollat med David GM4JJJ?? han är väldigt förtjust i dom där handdatorerna.

73 Concorde
 
Vad är det för Pocket PC?

går det inte at konfigurera om GPS'en i Pocket PC'n?
Det brukar ju gå att ändra till metrisk visning eller nautisk etc.

Kolla där om det finns Maidenhead, finns i Garmin GPS'er.
Då ska det visa lokator istället för position eller vad det nu står i den.
 
Kollade på arbetskompisens Pocket-PC med TOM-TOM kart program och det gick inte att ändra till Maidenhead. / 73 Tommy SM6NZB.
 
Tack grabbar för ert engagemang i frågan. Jag har alltså en Loox 600 Pocket pc med en Holux 270 CF
GPS som ansluts direkt i Compac Flash uttaget på pocket pc'n. Jag använder TomTom Navigator II
och allt funkar FB. Det enda tråkiga är att qth lokatorn inte går att få, och eftersom jag är ute och åker mobilt så hade det varit perfekt att få reda på locatorn med en lämplig programvara i Pocket pc'n
Pocket PC används till bl.a APRS. men av någon ofattbar anledning så tycker APRS användarna inte om locatorn de föredrar att endast använda LAT/LONG t.ex.APRS programmet APRS/CE kan inte visa locatorn. Tack Tommy för tipset om GM4JJJ, skall kolla med honom,,,söker vidare,,,, 73 Håkan LBN
 
Back
Top