Rad

"They have reported hearing what may be Morse code and possibly some audio messages."

De som lyssnar verkar inte kapabla att ens avgöra vad för slags sändningar de hör, än mindre att avkoda informationen.

Radio Sweden kunde ha varit en informationskälla för dem som befinner sig i Egypten. Om inte för 79 miljoner egyptier, så kanske i alla fall för några av 15000 svenska turister. Men eftersom kortvågssändningarna så lägligt nyss upphörde, får de i stället nöja sig med att ladda ner podradiosändningarna, efter att allt blåst över och internetblockaden upphört.

73,
Jonas/SM5PHU
 
Last edited:
Har för mig att SR hade reducerat antalet nyhetssändningar under natten straxt innan Olof Palme mördades, men att man efter mordet beslöt att sända nyheter en gång per timma dygnet runt.

Det kanske blir tillfälle för fler aktörer att ompröva sina argument för att minska/sluta med sändningar riktade till utlandet efter att Egypten (och Kina) visat hur enkelt det är att styra nyhetsflödet som går över Internet. :rolleyes:
 
Det är ju flera som lagt ner nyligen... så jag undrar jag...

Radio Prague

Men visst vore det trevligt om de återupptar sina sändningar...

//Christopher
 
Det är ju flera som lagt ner nyligen... så jag undrar jag...

Följa-John-mentalitet, varken mer eller mindre. Politiker och befattningshavare är proffs på att dölja sådant.

Det skall bli intressant att se om vinden vänder!

/ Göstha
 
Det är en myt att SR sände nyheter på natten före mordet på Palme.
Helt fel. Sändningarna kom till EFTER mordet.
73 de SM0LRU/Kenta
 
Det är en myt att SR sände nyheter på natten före mordet på Palme.
Helt fel. Sändningarna kom till EFTER mordet.
73 de SM0LRU/Kenta

Precis som också SM7MCD helt korrekt påpekar att "man efter mordet beslöt att sända nyheter en gång per timma dygnet runt"!

Har för mig att SR hade reducerat antalet nyhetssändningar under natten straxt innan Olof Palme mördades, men att man efter mordet beslöt att sända nyheter en gång per timma dygnet runt

//QRP
 
Back
Top