Radio-surplus

SM5DRY

Well-Known Member
Trevlig tidning du visade,-OID! Jag gav just bort min Command-utrustning till Flygande Veteraner. Är det något annat du behöver, -OID?

SM3ZBB

Grumpy ol´man
Om intresse finns så säljer jag gärna ett par mottagare till någon som förmår att "överta vårdnaden". Jag är inte intresserad av att överlåta dem på öppna marknaden till vem som helst.
En MT601 i bordslådan av plåt, radion är i utmärkt skick.
En National NC 2 40D som jag en gång köpte av -AAL och som har ett förflutet som "spionjägare" på FRA.
Ingen brådska, ska på semester till veckan och dessutom är detta ju riktigt tunga apparater, så finns intresse kommer vi överens om något.
73/ SM3ZBB - Lasse

Attachments

• MT601.jpg
    MT601.jpg
    1 MB · Views: 28
  • NC2 40D.jpg
    NC2 40D.jpg
    1.1 MB · Views: 28

SM7DLK

Well-Known Member
Det är nästan att jag fäller en tår.. Med en så stor modifiering har den förlorat sin själ. Precis som alla BC-312/348 som byggdes om till nätdrift. Men så tänkte man inte förr.

SA2CLC

Well-Known Member
Har också en NC 240D, som enligt uppgift tjänstgjort hos FRA i Arvidsjaur, tillsammans med en BC312. Ratten till tonomkopplaren är tyvärr borta, i övrigt komplett och ganska fin.

SM6OID

Well-Known Member
Det är nästan att jag fäller en tår.. Med en så stor modifiering har den förlorat sin själ. Precis som alla BC-312/348 som byggdes om till nätdrift. Men så tänkte man inte förr.
Hej!
Jag föredrar och värdesätter originalskick.
Använder var o varannan dag en BC-348-Q med dynamotor, användes av Danska Flygvapnet.
Det märks att den är använd... men det är ju också en del av charmen?
Dynamotorn spinner fint och mjuk, ovanligt tyst och fint.