Radioamatör med antennproblem

SM0GLD

Vänsterhänt
Tog en tripp norröver och hittade denna antenn i behov av hjälp.
Vem är det som bor här, jag tror platsen heter Skede?

SM3_antenn.jpg

/Micke

Asch Micke ... det är så dom ser ut efter en vinter häruppa i norr. Där det alltid blåser småspik och riktiga karlar äter flugsvamp på vidbränt barkbröd ;) vad vi sköljer nert me är väl inte värt att skriva ut i text .. lol .. /Johan

Asch Micke ... det är så dom ser ut efter en vinter häruppa i norr. Där det alltid blåser småspik och riktiga karlar äter flugsvamp på vidbränt barkbröd ;) vad vi sköljer nert me är väl inte värt att skriva ut i text .. lol .. /Johan

Är det efter intag av de onämnbara dryckerna som ni monterar lyktstolparna på detta sätt
eller är det inverkan av flugsvampen?

Är det efter intag av de onämnbara dryckerna som ni monterar lyktstolparna på detta sätt
eller är det inverkan av flugsvampen?
Nja jag skulle vilja ha det till att det är ett utslag av vår oerhörda modemedvetenhet här i landsbygden... lutar antennen måste ju stolparna matcha! Inga fjantiga verandabyggen och badtunnor här inte ... nej här görs det lite mer rejält!

Är säker på att inom kort så har även ladan och huset genomgått en total "Make Over" alá glesbygd och kommer att luta i samma riktning! Det är urbilden för vårt rustika mode häruppa det!

/J

Nu är det bekräftat, det är Anders SM3IUV som har en sned antenn:D
Åkte förbi i vintras och såg antennen men då tror jag den var OK.

Hoppas han får hjälp när det slutar blåsa.

/Micke

Jag har hört att han har en lösning på lut...

Jag tror nog att det är fotografen som knaprat flugsvamp och håller kameran snett :D

Skämt åsido, hoppas han får hjälp att peta ner ett nytt topprör eller så blir det en ny karriär med EME istället.

Den ofrivillige EME-köraren, en uppföljare till den ofrivillige golfaren kanske?

Stig-Helmers norske komis är ju redan bevandrad i amatörradions värld :D

Back