Radiomöten Och Loppisar 2009

sm6wxl

Member
Nu när det nya året står och knackar på dörren, är det trevligt att börja förbereda sig på vilka möten, loppisar och andra radiomöten som finns och vilka man ska besöka. Fyll gärna på efter hand som ni kommer på något trevligt på gång. Mitt bidrag är den återkommande radiomässan/loppisen som ESA anordnar, den 21 mars 2009 går den av stapeln nästa år.
Mer om träffen finns här:

Eskilstuna Sändareamatörer

Gott Nytt Radioår! :)

SM6WXL Gunnel
 
Trevliga bilder? Det är knappt man ser några apparater, bara en massa folk och ett par grodor...

Det ser ut som vilket torgmöte som helst.
 
Trevliga bilder? Det är knappt man ser några apparater, bara en massa folk och ett par grodor...

Det ser ut som vilket torgmöte som helst.

Det fanns massor av apparater också, men mycket av vitsen med mässor/loppisar är att träffa nya och gamla vänner. Annars kan man handla på Tradera eller andra ställen.
Ja det var mycket folk, över 1.000 personer. Några grodor såg jag inte, Leif. För det kan väl inte vara dina amatörkollegor du kallar för grodor :confused:
I en annan tråd skrev du också om att du hade fullt sjå att jaga grodor... ja, alla har ju sina egna små nöjen :D.

Länken är ibland svår att öppna och det står att det kan ta upp till 10 sekunder att ladda upp sidan. Men försök gärna på www.sk5lw.se, mitt på sidan finns länk till bilder från olika besökare. Men vill man bara se radioapparater så föreslår jag Rigpix!!

Mvh
Janne;)
 
" mycket av vitsen med mässor/loppisar är att träffa nya och gamla vänner."

Det verkar som om det finns de som vill hävda att amatörradio är en social hobby... nä tacka vet jag bilder på loppisborden.

Vill man skryta med nunan finns Facebook eller liknande socialt trams.

Fram för mer bilder på lödpennor in action!
 
Det verkar som om det finns de som vill hävda att amatörradio är en social hobby... nä tacka vet jag bilder på loppisborden.
:D
Håller med fullständigt!
Tänk vilken underbar hobby det här vore om man tog bort alla människor! :rolleyes: ;)

73 SM0RVV
 
Trevliga bilder och kul som vanligt i Eskilstuna!

73 de SM5KNV Leif


Ja visst var det trevligt, mycket fina grejer att titta på:) Men det bästa var att få träffa alla goda vänner, det var mycket att prata om. ESA gör ett mycket fint jobb, nästa år är vi på plats igen:)

Mvh Janne;)
 
Back
Top