RAEM 2015 och God Jul

RM2D

Well-Known Member
RAEM-testen går av stapeln den 27 december mellan 00.00 UTC och 11.59 UTC.

Varför inte hedra Ernst Krenkels minne genom att delta i denna utmanande CW-test?

Kompletta regler återfinns här: http://raem.srr.ru/en/rules/

Resultat från 2014 års RAEM: http://ua9qcq.com/en/results.php?lang=e ... 09&db_yr=0

Testmeddelande är: serienummer + latitud och longitud (enbart hela grader och med angivelse av väderstreck enligt tysk standard.

Nord = N
Ost = O
West = W
Sud = S

Exempel: RW9HZZ sänder "001 57n85o: 001 är serienummer, 57n och 85o är 57:e lattituden (Norr) samt 85:e longituden (öst).

Inget 599 nödvändigt innan serienummer och latitud-longitud

Själv planerar jag att köra All Band High Power. En hel del olika varianter finns.

Plakett till bästa svenska station i All Band klassen

GOD JUL till alla svenska contesters!

73 de RM2D, Mats
 
Det verkar som detta blir den officiella God Jul-tråden? Jag vill passa på att önska alla på ham.se en särdeles God Jul och tack för alla inlägg. Jag läser nog alla (!) men kommenterar rätt sällan. Ni som skriver gör detta forum läsvärt!
 
Bengt, Per och Mikael,

Stort tack för hälsningarna och jag ser fram emot att möta Er och alla andra även utanför testhetsen :)

Jo Per, avsaknaden av onödiga 5NN i tester är befriande... Här är det "pang på rödbetan" direkt och det finns en regel som gör att man inte får ha för mycket fel i RAEM som gör detta test litet speciell. Man får dessutom fler poäng för långa avstånd och för stationer som är belägna norr om polcirkeln, samt för RAEM själv. Denna signal används av vinnaren i föregående års Multi Single klass.

För första gången för min det är det med beam på 10-20 meter, så ska bli litet spännande och se hur man kan förbättra sin position i resultatlistan,

TR4W eller Win-Test är bara frågan... Jag tror att TR4W hade någon fördel som inte Win-Test har i just denna test. så det blir att torrsimma litet på lördagen och testa båda varianterna.

73 de Mats RM2D
 
Back
Top