En uppdatering:
Jag väntar på kretskort från Seedstudio men lyckades beställa precis före det kinesiska nyåret, som
känt är så står Kina helt still under den tiden, men nu är de under produktion.
Jag har fortsätt att portera min kod som jag hade skrivit för en Arduino (Atmega328P, C kod) .
Vissa saker fungerar naturligtvis bättre på en RPi än en Arduino, problemen har mest varit kring
det faktum att Raspbian inte är ett realtidssystem. Till exempel så genererar jag en medhörningston
genom att slå av och och på en GPIO pinne och det blir jitter på den signalen, hjälper inte att låta det
skötas WiringPi, samma jitter så det är helt enkelt inte helt förutsägningsbart i ett icke realtidssystem.
Säkerhetssystemet är i vägen ibland, vill kunna göra reset innifrån mitt program att göra det är inte
trivialt i Raspbian men jag insåg efter ett tag att inget hindrar dig att ansluta reset till en GPIO port och
man har reset från user space
Jag väntar som sagt på mina PCB under tiden har jag testat ut olika delfunktioner.
Just nu så är det fjärrstyrning av strömbrytare, där har jag återigen problem med jitter på signalen
till den lilla 433MHz sändaren och lyckas inte styra de gamla Cohtech brytarna som jag hade liggandes.
Som experiment har jag köpt ett paket med nya brytare av märket Luxorpart från Kjell&Co, de ska kunna
tala med ett antal system bl.a Telldus och det verkar finnas dokumentation om de protokollen så det bör
gå att få till något för RPi.
Vill bara kunna slå av och på radiostationen är inte så intresserad av "home automation" i övrigt.