Renovering av gammal BC-radio

SM4CTI

Well-Known Member
Efter att ha hittat skalsnöre dyker nästa problem upp som jag hoppas någon kan ge tips om.
På två axlar sitter en bit gummislang, ca 10 mm lång, påträdd.
Jag behöver få tag på en slangbit med måtten: Innerdiameter 7-8 mm och ytterdiameter ca 10 mm. Den här slangbiten är en slags slirkoppling till en finavstämning.
Detta är ju inte direkt amatörradio men det brukar finnas folk därute som vet var man hittar saker så hoppas jag är förlåten med det här inlägget.
 
Efter att ha hittat skalsnöre dyker nästa problem upp som jag hoppas någon kan ge tips om.
På två axlar sitter en bit gummislang, ca 10 mm lång, påträdd.
Jag behöver få tag på en slangbit med måtten: Innerdiameter 7-8 mm och ytterdiameter ca 10 mm. Den här slangbiten är en slags slirkoppling till en finavstämning.
Detta är ju inte direkt amatörradio men det brukar finnas folk därute som vet var man hittar saker så hoppas jag är förlåten med det här inlägget.
Prova på en bensinmack (om de inte helt gått över till mjölk och grillkorv). Bromsslang, bränsleslang, PVC-slang. Om det funkar med PVC-slang finns alla dimensioner t ex på Biltema. Kanske bäst att ta en som är lite för liten och värma och trycka på.
Roland
 
Tack för förslagen! -0UAN din bild ser exakt ut som den jag letar efter. Kollar med dom.
Tack Roland, Biltema på måndag.
Ha en trevlig veckoända, synd att condsen lite låga nu.
 
-0UAN, tittade på Heracos hemsida och det ser ut att vara exakt vad jag är ute efter! Toppen att man kan köpa bara en meter.
Stort tack!
 
Back
Top