Robotgräsklippare

Som jag ser det är bekymret att det inte går att få 100% tillförlitlighet med gps-tänket utan att det kostar skjortan. Visst ska det gå att få till något billigt som det där Chalmers-projektet men det stannar nog på prototypnivå pga. kostnaden för något praktiskt fungerande. Visst borde det gå att programmera in funktioner som stoppar framfarten vid dålig täckning eller orimliga värden. Annars ser jag framför mig den ekonomiska robotklippar-kunden som gjort ett klipp på Rusta för 1999,50 och nu tvingas åka runt kommunen med bil för att hitta klipparn efter senaste solstormen.. :)
 
Annars ser jag framför mig den ekonomiska robotklippar-kunden som gjort ett klipp på Rusta för 1999,50 och nu tvingas åka runt kommunen med bil för att hitta klipparn efter senaste solstormen.. :)

Jag ser framför mig att polisens hittegodsavdelning under sommaren kommer att svämma över av förirrade robotklippare :)
 
Risken finns att dom samlar sig i stora gäng som sedan drar omkring och klipper ner allt som kommer i deras väg...
 
Om en Husqvarna möter en förrymd Bosch på gatan, Vad händer då ? ;)

Vitsen med öppen källkod är att tillverkarna inte ska kunna dölja skadlig kod eller hemliga instruktioner.
Nu vet jag inte om de specifikt hade robbotklippare i åtanke när de gick samman i detta brevet.

Fast, Vem dubbelkollar egentligen sin öppna källkod ? :eek:
 
Till dom som har naturtomt kan jag rekommendera en tacka + två lamm. Garanterat störningsfritt på HF. Och som bonus blir det höstslakt, mat i frysen, istället för humus i form av kompost..

/Sven.
 
Gräsklippare av robot-typ kan vara illa nog, undra vad mer som kommer i robotredskap och skapar dålig amatörradiomiljö!?

/Sven.
 
Back
Top