Russian DX Contest 2012

RM2D

Well-Known Member
Drygt två veckor återstår innan årets upplaga av Russian DX Contest går av stapeln. Med andra ord - dags att boka in denna trevliga test i planeringskalendern.

Svenska deltagandet hade en liten nedgång 2011 jämfört med rekordåret 2010 då hela 85 svenska stationer skickade in sina loggar. Klart vi ska bryta den trenden!

Testen växer år från år och med litet tur vänder sig solfläckarna rätt inför helgen den 17-18 mars. Tidpunkt 1200 UTC - 1200 UTC (24 timmar).

RDXC är en test där det lönar sig att köra ryska stationer, men alla QSO ger poäng. Man kan köra varje station två gånger (en gång på CW och en gång på SSB). Alltså totalt 12 QSO om man kör 160-10 meter.

Hemsidan återfinns på: Russian DX Contest

Regler: Rules - Russian DX Contest

Resultat från 2011: Results - Russian DX Contest

För fjärde året i rad utdelas Scandinavian Trophy för bästa resultatet i klassen Single Operator All Band Mixed

Vinnare de tidigare åren var:

2009 - LN8W (LB8IB)
2010 - SM6NET
2011 - OH8X (OH2UA)

Vågar vi hoppas på 100 eller fler svenska stationer i årets upplaga?

Annonsera gärna Er aktivitet på: Activity-12 - Russian DX Contest

73 och lycka till i RDXC 2012


RA/SM6LRR (SOSB 40 LP i RDXC 2012)
 
Drygt två veckor återstår innan årets upplaga av Russian DX Contest går av stapeln. Med andra ord - dags att boka in denna trevliga test i planeringskalendern.

Svenska deltagandet hade en liten nedgång 2011 jämfört med rekordåret 2010 då hela 85 svenska stationer skickade in sina loggar. Klart vi ska bryta den trenden!

Testen växer år från år och med litet tur vänder sig solfläckarna rätt inför helgen den 17-18 mars. Tidpunkt 1200 UTC - 1200 UTC (24 timmar).

RDXC är en test där det lönar sig att köra ryska stationer, men alla QSO ger poäng. Man kan köra varje station två gånger (en gång på CW och en gång på SSB). Alltså totalt 12 QSO om man kör 160-10 meter.

Hemsidan återfinns på: Russian DX Contest

Regler: Rules - Russian DX Contest

Resultat från 2011: Results - Russian DX Contest

För fjärde året i rad utdelas Scandinavian Trophy för bästa resultatet i klassen Single Operator All Band Mixed

Vinnare de tidigare åren var:

2009 - LN8W (LB8IB)
2010 - SM6NET
2011 - OH8X (OH2UA)

Vågar vi hoppas på 100 eller fler svenska stationer i årets upplaga?

Annonsera gärna Er aktivitet på: Activity-12 - Russian DX Contest

73 och lycka till i RDXC 2012


RA/SM6LRR (SOSB 40 LP i RDXC 2012)

jo Då jag var med i denna trevliga test. 73 de sm6xuz
 
Kul!

Hoppas det gav mersmak och att Du återkommer nästa år.

Själv kämpade jag med auroran med Low Power på 40 meter :) Inväntar med spänning mitt ACOM 1010 slutsteg som skeppas på måndag från Bulgarien :)

73 de RA/SM6LRR, Mats


jo Då jag var med i denna trevliga test. 73 de sm6xuz
 
Back
Top