Ryska vakumreläer

SM0YDO

Well-Known Member
Hej vart köper man ryska vakumreläer . JAg har sett bilder på sådanna rödgröna reläer på internet lite här och där.

mvh Lasse sm0ydo

Lasse,

Om jag får en SM-resa inom närmaste framtiden kan jag hjälpa dig, men det är oklart när det blir av.

Skriv till min SM6LRR adress (se QRZ.COM) så ska vi ser hur bråttom du har. Ibland kan jag fixa grejer till lägre pris än på Ebay. men i sanningens namn har ryska säljare redan anamat Ebay som global prisreferens.

73 de Mats RM2D

jag köper mina fr´ån UR4LL . De heter B1B. Se min tråd "slutsteg 2 x 813". Där finns bild på dom. Funkar suveränt bra. 24VDC manöverspänning för spolen.
Jag beställer i ett vanlig email och betalar via Paypal. 120kr styck, men det är de värda!

Hej jag har inte bråttom med ryska vakumreläer men det florerar sådanna på Tradera men jag tycker att det är dyrt där eller har jag fel

Bra med adressen till han i USSR.

mvh Lasse sm0ydo

De reläer jag och fler har nämnt typ V1V eller B1B (samma, V är krylliska för B) är endast en slutande kontakt. Du tänker kanske på växlande vacuumreläer för antennväxling, men det finns nog också där. Jag har ett i mitt slutsteg och det funkar fint.

Back