SA0BFW Wittich

SA0BFW

Member
Hej, jag heter Wittich von Zedtwitz-Liebenstein och tog mitt cert i mars 2009. Har tränat CW sedan november 2008 inom FRO. Har hunnit träffa fantastiskt många trevliga människor och blivit mycket väl mottagen i SK0HB och SK0QO och vill särskilt omnämna SM0BYD Hans och SM0FDO Lars! CW är det som intresserar mig mest även om en 2-metersrigg står och puttrar hemma allt som oftast.

Till vardags arbetar jag med redovisning, skatter och liknande saker och fritiden ägnar jag gärna åt min sporthoj som jag försöker köra på våra racerbanor så mycket jag hinner. Eftersom jag kör så pass mycket motorcykel föll det sig naturligt att börja vara med och instruera och blev därför SMC-instruktör i augusti. Andra intressen är modellbygge (radioflyg), foto och sportfiske.

Vi ses i forumet och hörs på banden!
73 de SA0BFW Wittich (Wille)
 
Välkommen Wille, då har vi mer än radio gemensamt, kör både MC och har ett föflutet som RC-pilot med en radiostyrd kamera i modellen......bilder finns.....:)

73 de Bjarne
 
Välkommen Wille, då har vi mer än radio gemensamt, kör både MC och har ett föflutet som RC-pilot med en radiostyrd kamera i modellen......bilder finns.....:)

73 de Bjarne


Hej Bjarne, vad kul! Kan berätta att jag är precis hemkommen från Gotland efter att ha kört på Gotland ring hela dagen! Kan tillägga att vi haft fantastiskt bra väder dessutom! Bättre avslutning på säsongen kan jag inte tänka mig! :cool:
 
Kul.

Var själv medlem i SK0HemBrännt en gång i tiden :)
Finns klubbstugan kvar i Salem? Och 40 meters masten?
Har själv klättrat upp i masten för rotorbyte i slutet av 80-talet.

73 de SM0RCL/Kai

PS: Bor i Järfälla nu, så det är lite för lång väg till HB :)
 
Last edited:
Kul.

Var själv medlem i SK0HemBrännt en gång i tiden :)
Finns klubbstugan kvar i Salem? Och 40 meters masten?
Har själv klättrat upp i masten för rotorbyte i slutet av 80-talet.

73 de SM0RCL/Kai

PS: Bor i Järfälla nu, så det är lite för lång väg till HB :)


Hej Kai, nej stugan och masten finns inte kvar längre. Det jag hört var att hyran för klubbstugan höjdes så pass mycket att det inte längre var realistiskt att ha den kvar. Klubben finns idag i Tullinge. Varje tisdag kl 19:00 är det klubbkväll. Jag känner till minst en klubbmedlem som kommer norrifrån. Varför inte titta förbi någon gång?

73 de SA0BFW/Wille
 
Vi får se.

Finns det medlemmar kvar från Salemtiden?

Just nu jobbar jag i Afrika och räknar med att vara hemma till jul.

73 de SM0RCL/Kai
 
Vi får se.

Finns det medlemmar kvar från Salemtiden?

Just nu jobbar jag i Afrika och räknar med att vara hemma till jul.

73 de SM0RCL/Kai


Ja, det finns medlemmar kvar från salemtiden. Tror att de flesta som brukar komma på tisdagskvällarna har varit med sedan den tiden!

73 de SA0BFW/Wille
 
Låter bra.

Då skulle man kanske besöka klubben någon gång när man kommer hem.

73 de Kai
 
Back
Top