SA5PMG

SA5PMG

Well-Known Member
Hej alla,

tog cert i januari i år. Ville en gång i tiden ta cert på 80-talet när jag gick i mellanstadiet men så kom datorer i mellan. Jobbar med mjukvara i inbyggda system av varierande storlek, det har gått från PIC i assembler till MIPS, SH och ARM-baserade system som kör Linux. Har småpulat då och då med elektronik på fritiden men i och med att jag bestämt mig för att bygga min egen radio så har det blivit mer intensivt och därför har det också blivit aktuellt att inte bara smygläsa här utan också kanske starta lite nya trådar med mer eller mindre dumma frågor :)

Mvh
Marcus
 
Välkommen!
Inga frågor är för små för att avhandlas, och lyssna och lär av de som varit med förr.
 
Välkommen Marcus :)

finns inget som heter "dumma frågor" ... Ur vilken som helst frågeställning kan växa fram resonemang som i slutänden är oerhört värdefulla för oss som inte kan allt. Jag är själv för gammal för att veta allt, som någon klok skrev, så fråga på du! tror jag kommer att ha mycket att lära av dina frågeställningar.

Hoppas vi hörs någonstans på kortvågen (som är mitt nuvarande inresseområde ... inte nödvändigtvis så om något år eller så)

/Johan
 
Tackar, att det finns mycket kunskap här har jag insett och att ställa frågor för att lära mig mer har jag inga problem med.
 
Last edited:
Instämmer med Johan ovan, fråga på bara, det enda som finns är dumma svar :)

Välkommen på banden och till hobbyn !
 
Välkommen Marcus!

Läs vidare här, och dumma frågor finns inte..........bara dumma svar precis som Christian precis sa.
 
Back
Top