SA6KOL

SA6KOL

New Member
Hej allihopa!

Mitt namn är Karl Ove Larsen och jag har varit radioamatör sedan den 27 maj 2024. Mitt intresse för amatörradio är stort och jag ser fram emot att vara en aktiv del av denna spännande hobby. Min resa började dock långt tidigare. Redan 1988 började jag med CB-radio, men efter ett långt uppehåll återupptog jag mitt intresse igen 2022. Sedan dess har jag varit mycket engagerad i amatörradio.

Jag är aktiv på flera band: kortvåg, 4m, 2m och 70cm. För närvarande använder jag en Icom 706MkII-G, en fantastisk rigg som har gett mig mycket nöje och många kontakter. Dessutom har jag en samling handradios för 2m, 4m och 70cm banden, vilket ger mig flexibilitet och möjlighet att vara aktiv var jag än befinner mig.

Utöver detta kör jag även DMR, vilket har öppnat upp ännu fler möjligheter för kommunikation och nätverkande inom amatörradiovärlden. På de kommersiella kanalerna går jag under namnet O-838.

Jag är också medlem i FRO, där jag har callsign 34728. Genom FRO har jag fått ytterligare erfarenheter och kunskaper som har berikat min radiokarriär.

Jag är mycket intresserad av att få veta mer om träffar och verksamheten i radioklubben. Att få träffa och lära känna andra radioamatörer är något jag verkligen ser fram emot.

Jag önskar er alla allt gott och hoppas att vi hörs på radion framöver!

73,
SA6KOL - Karl Ove Larsen

Back