SA7BTQ

SA7BTQ

Member
Hej.

Ny på platsen och tog certet i Juni. Så rätt färsk än. Är uppvuxen med en far som är radio amatör.SM6BLZ. Kompisen berättade att SK6LK Borås radioklubb hade en kurs så då hoppa jag på och har utvidgat min kompis krets rätt rejält med min nya hobby. Jobbat som truckförare på Nexans i Grimsås och har fullt upp hemma med 2 barn.Är bara aktiv på 2 meters men med ett bättre hemma QTH så hoppas jag kunna utvidga hobbyn.
 
Last edited:
Får hälsa välkommen också, dels som gammal Gislavedsbo och dels vill jag minnas att jag var hemma hos er en gång för en ohygglig massa år sedan i Hylte. Jag och farsan lånade en Telmac-dator för testa lite. Måste ha varit runt 1979-80. Satt timtal och knackade maskinkod på den :)
 
Tack för välkomsten.
79-80 då har du sett en annan i blöja.:)
Ska jag absolut hälsa honom. Han har varit QRT rätt länge men fått ny tändning nu när jag har cert med.
 
Ja, välkommen till hobbyn. Du löper nu stor risk att fastna i radioträsket ordentligt. Men den åkomman är både lätt och trevlig att leva med, hi.

För ett antal år sedan fanns det i alla fall några amatörer på Nexans, men de kanske har tagit paus i hobbyn (precis som en del andra.....).
Jag håller i alla fall på att satsa på en "smygande" comeback, så det vore ju inte helt omöjligt att vi hörs framöver.
Jag bor ju i Anderstorp, hi.
 
Jag tackar och bockar.*ler* Jo det finns några men vad jag vet är det jag och en till som är QRV. Har sett dina inlägg och passerar ditt qth när jag hämtar en jobbar kompis. Då vet du vem det är som går med barn vagn och lyssnar på handjagare. Du får hålla ögon öppna för en octavia med extra antenn.
 
Back
Top