SA7CDU / Nimbe

nimbe

Well-Known Member
Dags för "trollet" att presentera sig.

Förnamn Uffe, men är du arg på mig passar ULF med hårda bokstäver bättre.
Kallas för Nimbe, Ulf-Benny och Pastorn.

Tog mitt cert. nu i December på SK7HW tillsammans med min lillebror. Storebror och Far är amatörer sedan tidigare, och det har varit en bidragande orsak till att jag i många många år velat ta certifikat, men som med allt annat så kommer det alltid saker ivägen.

Tekniksidan av amatörradio-hobbyn intresserar mig inte lika mycket som att trycka in sändarknappen och att ratta in frekvenser att lyssna på. Men ju mer jag läser, ju mer väcker jag nyfikenheten. Jag har sen jag var en skvätt år gammal skruvat sönder saker för att ta reda på vad det är som låter, vad som gör att det låter och "hur den där lampan kan lysa". Men lika duktig som jag har varit på att skruva isär sakerna, har jag fått ihop sakerna. Och i vissa fall även lyckats laga saker.

På vardagarna jobbar jag i ett lager på ett företag som säljer miljö, proffsbelysning (egentligen allt som har med belysning att göra) och allt från scenutrustningar till kompletta scener. Ett fritt och fantastiskt roligt och givande jobb där jag ibland får chansen att skruva i lite lampor och annat godis. kul kul...

Fritiden består av mycket aktiviteter med familjens små odågor. Sambo, grabb på 11år och schäferhund som snart är 2 år. När dessa är avklarade hänger jag vid datorn, dricker en skvätt öl och käkar kanelbullar.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men tänkte avrunda här.

Är det något du undrar över så är det bara att slänga iväg en fråga eller två.

Just ja, glömde en grej.
Jag är en djävel på att diska !

Tack för mig
ciao
 
Last edited:
Hej!

Hörru Uffe, jag måste bara fråga, dricker du öl OCH kanelbullar tillsammans?
Eller först det ena o sen det andra?
Jag gillar både öl och kanelbullar, men absolut inte tillsammans...
Tips: Nils Oscar Julöl, mmmmmmm
 
Hej!

Hörru Uffe, jag måste bara fråga, dricker du öl OCH kanelbullar tillsammans?
Eller först det ena o sen det andra?
Jag gillar både öl och kanelbullar, men absolut inte tillsammans...
Tips: Nils Oscar Julöl, mmmmmmm

Kanelbullar och öl tillsammans i en ljuvlig harmoni.
Jag tycker den kombinationen fungerar utmärkt, hur konstigt det än låter. =)
 
Hej!

Är det en mörkare ale till kanelbullarna eller??
Själv tar jag nog nå't muserande till bullarna...
 
Back
Top